Mitt I Livet...

Bvc med Ida - 3 månader!!!

Kategori: Ida

Idag var det dags att väga, mäta Ida och så skulle hon få sina två vaccinationer i benen.
Jag brukar ju gissa på hennes vikt varje gång och se hur bra viktuppskattning jag har.
Min gissning var att hon skulle väga
5920 g...

Jag sa till Christina vad jag trodde, mätte henne och såg att hon var 59 cm lång.
Sen la jag Ida på vågen och kollade.
5.91... sen slog den om till 5.92 och gissa om jag blev paff.
Helt sjukt att jag hade rätt - på grammet!!!
Det är kanske dags för mig att köpa den där trisslotten nu!!!

Ida fick sina sprutor idag med, och jag fick ge henne lite sockerlösning undertiden för att distrahera henne eller vad det nu gjorde för nytta?!!
Högerbenet började hon med och det gjorde liiite ont hörde jag, men sen när hon fick den andra i andra benet skrek hon jättemycket.
Christina sa att den sprutan gör ondare, men de vet inte varför.


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Usch ja, sprutor gör ont! Tur att det går över snabbt och tur att det finns EMLAsalva!

    Kram älskar er.

    2010-12-07 | 20:56:14
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Köp lotten!

    2010-12-07 | 21:49:19

Kommentera inlägget här: