Mitt I Livet...

En dag med bara stora dottern...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår blev det inget av med att shoppa i stan, men i morse var jag sugen på att åka in o kolla lite.
Jag packade ner badkläder till mig o Hanna så vi kunde åka o bada efter jag kollat klart i stan.
Först träffade vi mamma på HM och där hittade jag byxor, body och en fin fleecetröja till Ida som hon fick av mamma!!!
-Tack så mycket för de fina kläderna!!!♥

Sen gick vi till Åhléns för att kolla på julsakerna som var kvar på rean.
Men det var inte mycket att hänga i granen (hahahaha vad vitsigt).
Så det blev en väldigt billig runda där inne, som typ kostade gratis.
Vi gick vidare till Jasmin där Hanna köpte två par fina örhängen.
Lila och ett par röda.
Hon ville ha dom lila på sig meddetsamma så tjejen i kassan bytte på henne.
Alla barnens älsklingsaffär BR var vi bara tvungna att besöka idag.
Hanna hade sin stora börs med sig och ville handla lite.
Hon köpte en kartong lego med fönster, dörrar, luckor och allt tillbehör, sen en kartong med sånt man har när man ska bygga hus.
En stor grön byggplatta hittade hon med.
Sen var vi klara med shoppingen och körde till Rusta.
Där hittade jag julsaker!!!!
Vi ska ha nyårsfest här hemma på fredag så jag fyndade några saker i silver och med glitter på som jag tänkte kunde höja upp nyårsstämningen lite när vi sitter och äter o myser i köket.

Vi styrde bilen mot BADHUSET och Hanna sprang nästan in för hon tyckte det var så kul.
Idag vågade hon t om åka vattenrutschkanan alldeles själv!!!!!
Nåt annat hon gjorde var att ställa sig längst ut på andra trampolinen och titta hur långt ner det var.
Hon sa till mig att hon ville hoppa där uppe - när hon var intill mig i vattnet, men när hon väl stod där uppe och tittade ner, så var det lite för högt...
En och en halv timme var vi där i det KALLA vattnet.
Jo det var riktigt kallt idag.
Usch vad jag frös.
T om i bubbelpoolen var det kallt.
Vad fasen har hänt med temperaturen på badhuset?
Ska de kunna lägga ner så jäkla mycket pengar på att renovera och ha sig - och sen inte ha råd att höja värmen i vattnet???
Det är för sorgligt att man ska betala inträde - för att frysa...
Nä det blir klagomål på det med nästa gång.
Eller kanske i morgon då kan jag ringa in istället....

Ja nog med det.
En gratisrunda eftersom jag inte handlade nåt på Jysk och Cheapy hanns också med innan vi körde hem.
Eller vi smet inom MackeDonke först och åt vars en kycklingburgare med strips.
Vad låg rakt över parkeringen om inte GODISHUSET!!!!!
Det blev en snabbvisit där inne med och två små påsar med oss ut.

Ikväll har jag o Hanna kollat på film på ovanvåningem medan Fidde spelade hockey här nere.
Jag frågade Hanna om vi skulle bygga med hennes nya lego.
Hon ville kolla på film medan jag byggde.
Allt slutade med att Hanna låg på golvet med filtar och godiset intill sig - och somnade, medan mitt "konstverk" blev färdigt...

Ett träd, ett hus och en hund som har kissat på lyktstolpen, hahahahaaaaa!!!!





Kommentarer

  • Josefine säger:

    Oj, vilken mysig dag ni hade! Kram jossan <3

    2010-12-30 | 14:37:26
  • Josefine säger:

    Jag vet inte om min första kommentar kom med....

    Men jag skriver det igen.

    Det verkar som om ni hade in riktigt mysig mammadotter dag!!

    Härligt :-)

    Kramis Jossan

    2010-12-30 | 17:21:56
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • caroline säger:

    Hej Jenny :)



    Åhh, vad du är duktig på att bygga med lego, såå tjusigt :)) Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! kram Caroline friberg

    2010-12-30 | 18:40:49
  • Maria säger:

    Mysig dag ni hade:)) Hoppas blir lyckad fest..Gott nytt år!!Kram

    2010-12-30 | 22:18:16

Kommentera inlägget här: