Mitt I Livet...

Juldagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår hade jag förberett en tårta som vi hade med oss till syster och den skulle jag dekorerat där innan vi åt den.
Men alla var så mätta efter all mat och fika som det bjöds på, så vi orkade inte smaka den utan vi tog hem den igen.
Så idag gjorde jag den klar och sen mumsade vi på den till eftermiddagsfikan...
Det är sockerkaka som jag delat i två delar, sen har jag lagt pepparkaksfluff mellan sockerkakan, sen limegrön marsipan (skulle beställt mörkgrön sugarpaste men hann inte få hem den i tid) rosa kristyr och silverkulor!!! 
Hanna tyckte den var jättegod och det tyckte jag, Fidde och Filip med.
Så här blev den:

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh vilken fin tårta...Du får börja jobba som konditor...

    Min stora flicka jobbar som bagare....

    Verkar vara ett roligt jobb, förutom arbetstiderna...

    2010-12-26 | 06:37:00
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Åh den ser ju verkligen läcker ut trots att färgen inte blev som du tänkt...

    Kram älskar er.

    2010-12-26 | 15:27:44
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Såg ju den bara halvfärdig..Men den blev ju fin o ser god ut:)God fortsättning...Kram

    2010-12-26 | 17:02:43
  • Jennie säger:

    Malin..

    Åh tack så mycket för att du tyckte den var fin, haha, jag tyckte inte den blev som jag ville eftersom färgen var helt fel. Inte precis julgransgrön om man säger...

    Jobbar din äldsta som bagare??? Då får ni väl fina tårtor på kalas och högtider kan jag tänka!!!

    Nej arbetstimmarna är väl ingen höjdare på ett sånt jobb, men det vet man ju om när man söker till det...

    Ha det gott resten av dagarna på detta året!!!

    Kram!!!

    2010-12-26 | 21:44:56
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: