Mitt I Livet...

Motion är skönt för kroppen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Under hela dagen funderade jag på om jag skulle ta mig i kragen och åka in på spinningen själv idag, för jag kände att jag behövde komma iväg från "mammajobbet" och bara ta hand om mig själv för ett ögonblick.
Syrran kunde inte följa med för hon var förkyld, men jag övervann min lathet som oftast infinner sig när man inte har nån annan som pushar på så man kommer iväg.
Köpte mig en julklapp och det var att jag får träna hur mycket som helt under en månad för 250 kronor!!!
Så min julklapp började jag på idag och slapp betala för spinningen.
Efter passet gick jag ner till bassängen, ja jag hade duschat av mig och bytt om till bikini, och simmade först 6 längder innan jag fick byta till en annan bana för plötsligt hade jag en hel hög med supersnabba simmare i min väg. Jag kände mig lite i vägen när de susade förbi i 190...
Sen blev det 6 längder till innan mina armar var som spaghetti.
Orken hade tagit slut.
Tro fan det!!!
Det var riktigt skönt att simma lite efter ett spinningpass så man slapp eftersvettas i bilen.
Hörde att det är bara vattengympa nästa vecka med innan juluppehållet börjar, så då får man ju gå på det.

Förresten... är det då man får putta i ledaren, som man fick göra på simskolan när man skulle lära sig simma???
Eller rentav göra BOMBEN, haha!!!!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej du glade när är det vattengympa nästa vecka???

    Bra gissat....

    2010-12-07 | 23:10:23
  • Malin säger:

    Bra jobbat Jennie.Visst är det mest skönt efter ett träningspass???

    Själv har jag nog drabbats av bacillen träning, för jag blir helt konstig i kroppen om jag inte tränar...



    2010-12-08 | 05:02:41
    Bloggadress: http://smurffyhrblogspot.com
  • Jennie säger:

    Hej Helena....

    Vattengympan är halv sju på onsdagar, men man får vara där en halvtimme innan och köpa biljett!!!



    Malin...

    Javisst känns det bäst efter passet.

    Jag blev nog lite rastlös och irriterad i förra veckan utan att ha tränat, och jag vet att det beror på det. Jag måste göra nåt bara för mig själv för att må bra och få energi till barnen!!!

    2010-12-08 | 12:06:09
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: