Mitt I Livet...

Onsdag och torsdag....

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår var jag och syrran på RPM-passet 17.30, men det var inte riktigt så kul att cykla denna gången.
Dels för att det bara var 7 personer med oss två inräknade, sen var musiken alldeles för hög, I rummet var det för kallt och även om jag jobbade och tog i så eftersvettades jag inte som jag brukar.
Jaja jag har tränat iallafall och lämnade säkert några kalorier i svettdropparna i handduken...


Idag är det LILLJULAFTON!!!!

Egentligen var det meningen att jag o syrran skulle in på ett spinningpass i morse 9.30, men eftersom det hade snöat så mycket så sket vi i det.
Men efter vi ätit frukost tog jag på mig träningskläderna och gick ut och skottade.
Ja i spinningkläderna!!! 
Vad då då???
Jag blir fan så mycket mer svettig av att skotta än att spinna, och sen fryser jag inte heller undertiden!!!
Alltså jag hade ju inte bara de kläderna på mig, utan jacka och tjockbyxor med såklart, haha.
Sen efter jag duschat och allting var klart, körde vi in till stan och köpte de sista julklapparna och en kavaj, skjorta och slips till mannen. (Jag har alltid tyckt om att välja ut snygga skjortor med en matchande slips till, så idag valde jag allt till honom)
Fy fan vad det var jobbigt att köra vagnen i stan.
Denna jäkla snö...
Nu får det fan räcka tycker jag.
Det som finns kan ligga ett par dagar nu så barnen kan åka sina pulkor och blöta ner sig.
Sen kan det töa och bli "fina gatan" igen!!!

Ja sen när stan var avklarad så blev det en runda på Willys.
Tyckte inte vi handlade så förfärligt mycket, men 700 spänn tjoffsade iväg snabbt som ett skott i betalningsautomaten.
Usch, varför ska mat som är så nödvändigt vara så jäkla dyr??
Likaså kläder och bensin.

Ikväll har min kära svärmor med sambo, svåger och "svägerska" ätit middag och fikat med oss.
Vi åt kotlett, potatis, sås, ättiksgurka, gelé och sallad.
Jag fick beröm av svärmor som tyckte att jag gjort en god sås!!!!
Jag som alltid annars tycker att HON gör god sås...
Trevligt.
Hanna och Filip var toppade och levde loppan, medan lilla Ida satt lugnt och snällt i någons knä och tittade på vad som hände runt omkring henne...
Hanna o Pa spelade en omgång djurmemory och som vanligt vann Hanna.
Hon har ett sånt otroligt minne och det hade ju inte skadat om jag hade fått ta del av det ibland...
Undertiden gjorde jag klart mina LionBars som vi ska ha med i morgon.
Sen började jag med tårtan.
Den har svalnat av nu så jag får ta och fortsätta med den innan jag ska lägga mig och dekorera den i morgon!!!
Hoppas den blir som jag vill...

Ha nu en trevlig julafton idag (klockan är nu 00.11)
Kram på Er ♥

    



Kommentarer

  • Maria säger:

    Tack för god mat o trevligt sällskap:))Kram o god jul..

    2010-12-24 | 00:18:57
  • Görel säger:

    Gud vad duktig du är.. Själv tillhör jag soffpotäten..

    2010-12-24 | 11:25:51
  • Agneta säger:

    God fortsättning... synd att vi inte orkade smaka på tårtan när du lagt ner så mycket omsorg... Du kanske kan frysa in den!

    Kram älskar er.

    2010-12-25 | 11:15:39
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: