Mitt I Livet...

Som förgjort arbete...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja vad ska man säga?
Igår var Hanna på sin sista gympa detta året.
När vi kom hem gick hon in men jag stannade kvar ute.
Jag tog snösläden och började putta undan snön.
Det blev mycket snö på Hannas lilla backe.
Jag har kommit på det bästa och lättaste sättet att skyffla undan snö på, haha!!!!!
Sen gick det fort och lätt, samtidigt som gången in till huset blev slät och fin...
Passade på att få undan skiten på uppfarten med och gjorde likadant där och drog ut snön på mitten av vägen.
Annars kommer traktorn och puttar in det igen när han kör undan snön på morgonen.
Jag blev skitsvettig alltså.
Snacka om att det är lika effektivt att skotta snö som att köra ett spinningpass, haha!!!
Blev nästan svettigare ute än inne för tom håret i nacken var plaskblött.
Gött med en dusch efteråt!!!

Så i morse såg jag att mitt lilla jobb var helt i onödan.
JÄVLA SNÖANDE!!!!!!!!!
Men som tur var kom grannen snett emot med traktorn och körde väck snön på vägen.
Han körde till och med in hela traktorn med skopan på vår uppfart och drog bort all snö!!!
TJOHOOOOOOO!!!!
Nu behövs det bara på gången utanför dörren och fram till uppfarten....
Tur man har snälla grannar!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Snällt av grannen..Slipper ju o skotta o så men HATAR de vita helvetet uppifrån...Kan va bra nu så de kan få vägarna fina tycker ja..Kram

    2010-12-17 | 17:31:36
  • Agneta säger:

    Jajamensan... nu får man gratis motion... och RYGGSKOTT om man inte är försiktig!

    Hej å hå... tag det lugnt med snöskottningen,bättre med lite snö på uppfarten än ont i ryggen på husägarna!!!

    Kram älskar er.

    2010-12-17 | 20:26:37
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: