Mitt I Livet...

Skönt att sova innan man ska sova...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag har det varit en sån där jobbig dag där allting går snett.
Jag varit riktigt trött och speciellt nu ikväll.
Än värre för att Fidde börjar tidigare på morgnarna och dessutom jobbar över.
Idéerna tvinar på vad jag ska göra för mat till kvällen och då blir jag irriterad.
Irriterad på mig själv för att jag inte kan komma på nån maträtt.
Så mycket mat i frysen - men inga idéer.
Hur låg är man inte då?
Sen är det alltid nåt som kommer ivägen.
Ett barn vill inte äta eller sova och bara bli buren.
Ett annat är trött, hungrig och retlig.
Det tredje är trött, hungrigt och klänger kring benen.
Man bara skriker efter hjälp i såna lägen.
Lite fler armar och ett extra huvud hade inte varit så dumt då.

Det är precis som att det känns som att jag inte kommit iväg och tränat.
Att jag inte kunnat få den energin jag behöver.
Innan Fidde kom hem, la jag Ida i babysittern och satte in henne på toa o de andra två i duschen.
Sen var de klara tills han kom hem och då åt han pyttipanna o stekt ägg som vi hade innan.
Ida började bli tuttsugen så jag satte mig i soffan med henne, men var så trött o la mig ner medan jag ammade henne.
Det jag kommer ihåg var att jag sa till Hanna att hon skulle borsta tänderna och lägga sig kl 19 idag.
Då frågade Fidde om hon inte fick se Halv Åtta Hos Mig, men jag vände mig in mot soffan - och somnade.
Nästa gång jag vaknade var klockan 20.40!!!!!!
Jag var sååå trött och det var såååå skönt att somna i soffan...
Nu ska jag sova för natten!!!!!





Kommentarer

  • Jenny säger:

    När man har 3 små barn är det klarta tt man blir trött. Är man sen dessutom ensam hemma med dem en hel dag så är det såklart ännu värre! Ta det lungt och slumra till lite emellanåt när det går... Powernap får en ny innebörd när man är småbarnsförälder!! :) Styrkekram till dig!!

    2010-12-03 | 07:37:29
    Bloggadress: http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se/
  • Maria säger:

    Kan förstå de kör ihop sig ibland o att din ork tar slut...Hoppas du fick en skön natt me mnk sömn:) Kram

    2010-12-03 | 16:39:40

Kommentera inlägget här: