Mitt I Livet...

Trängsel i stan!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag och Hanna åkte in till stan vid halv tolv för jag skulle se om jag kunde hitta nåt fint till mig, Hanna och Filip som vi ska ha på julafton.
Ida fick sitt fina i Ullared...
Fy fasen vad det kryllade med folk i stan.
Bilar totalt överallt.
Jag trodde inte att vi skulle hitta en enda ledig plats.
Hanna ville att vi skulle stå i mörkret.
Precis när jag körde under såg jag en bil som skulle backa ut.
Jag tackade min lyckliga stjärna och blinkade in i hans ruta.
Det snurrade bilar hela tiden som letade en ledig plats.

HM hittade jag till Filip, men ska byta till en annan storlek i veckan.
Hanna hittade sitt på KappAhl, men jag hade ingen tur idag så jag får ta nåt gammalt över mig, haha.
Sen körde vi och handlade på Maxi och trängdes med alla andra.
Hanna lekte i lekrummet undertiden som hon brukar göra.
En runda på ÖB blev det med för vi skulle byta in en polermaskin som mannen inte ville ha...
Väl hemma igen stack Hanna o Fidde bort till pulkabacken en stund medan jag slog in julklapparna.
Till middag hade vi både rester sen potatisgratängen och revben igår, plus att Fidde gjorde ris och kasslergryta med paprika, svamp och majs till Hanna o Filip.

Nu har vi precis sett finalen av Robinson och i natt drömde jag att Heléne skulle vinna - men hon kom tvåa!!!

I morgon ska Fidde och två kompisar se Malmö möta Rögle live.
Hoppas vägarna är bra och att det inte snöar...

Ha en trevlig helg!!


Kommentarer

  • Görel säger:

    Stan är inget man måste till just nu! OCH; Jag vill ha sol och värme!

    2010-12-18 | 23:31:51
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Mmm nu e de kaos i alla affärer..Snart klar me alla klappar...Detta väglag:( hatar de..Livrädd o bara sitta o åka o helst om de e halt..:( Kram

    2010-12-18 | 23:39:39
  • Malin säger:

    Vi hade samma bekymmer idag på stan....Ingen parkering och supermycket folk.Usch gillar det inte alls.

    Hittade dock det vi skulle ha.

    Jag inhandlade klänningen till Julafton..Brukar köpa en ny varje år-Eliaz fick väst och byxor på HM...Gillar HM så mycket...De har bar grejor till barnen.

    Ebba fick shorts, glitterstrumpbyxor och en topp.

    Hon blev jättenöjd....

    När jag kom till Cervera var det 35 nummer före i kön...

    HATAR julhandel.Hann med tre affärer innan det var min tur där...

    Ja nu är man nästan färdig med julklappsinköpen.

    Blir en liten runda på måndag, sen är det klart.

    Ha det så bra och njut av helgen.KRAM Malin

    2010-12-18 | 23:41:33
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Jennie säger:

    Görel...

    Nej man måste inte till stan... men jag tycker det är så mysigt att gå omkring o titta i alla fina julpyntade fönster och på allt folk som irrar omkring som panikslagna höns i all julklappsshopping!!!!

    2010-12-19 | 12:45:01
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria...

    Ja du om nån får ta det lugnt i trafiken...

    Måste vara obehagligt att ge sig ut efter det du råkat ut för. Hoppas ni får en trevlig julavecka!!



    2010-12-19 | 12:46:16
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Malin...



    Ojdå, en ny klänning varje jul???

    Då måste du ha en massa fina klänningar gömda i garderoben!!!

    Men visst är det kul att ta på sig nåt nytt en sån dag, likadant på nyårsafton...

    Jag ska ha en klänning på nyårsafton som jag såg på GeKås hemsida som hette "Partyklänning", kolla in den...

    Ja affärer som Cervera, Duka m.m har alltid mycket folk med långa köer. Jag hatar att stå i kö och handlar därför aldrig där inne heller...



    Ha en skön ledig vecka. Kram!!!



    2010-12-19 | 12:51:11
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: