Mitt I Livet...

Tredje advent!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag körde jag o syrran in på ett 60 minuters RPM spinningpass som var nu i eftermiddags.
Jag passade på att fråga instruktören om hon visste vad det kunde bero på att jag alltid får kramp i vänster fot från mitten och fram mot tårna. Hon hade inga klara orsaker på rak arm (haha), utan höll koll på mig och min trampmetod under passet. Det var ett väldigt bra pass med terrängträning med mycket uppförsbackar och man satt inte ner så mycket som vanligt. Efter passet sa hon att när jag cyklar, rör jag foten under hela varvet och det ska jag inte göra, utan det är bara knäleden som ska gå runt liksom. Jag skulle tänka på att hålla foten stilla på trampan och jobba mer med benen. Det är en sak som man måste lära sig under cyklingen och det tar tid innan man verkligen vet HUR man ska göra.
Efter passet simmade vi några längder - i en folktom bassäng!!!!
Det skulle nog vara nån form av uppvisning med KSLS eller nåt, för det dukades fram en massa grejor på borden.
Jag tycker det är skönt att ha kommit igång med att träna nu, dels för att jag behöver röra på mig och dels för att komma iväg. Fidde ska med börja träna efter nyår pga hans onda rygg som han fått av allt slitande på jobbet. Ett slitsamt och tungt jobb som tar mycket på ryggen och nacken.
Efter nyår ska jag köpa mig ett halvårskort (är lite osäker på helår just nu) för jag ska absolut fortsätta med att spinna och plaska i vattnet, plus att jag kommer nog gå på några andra pass med så småningom när jag hittat gympaskor. Jag är kräsen och snål och då har man inte så många att välja på!!!

Idag är det tredje advent och vi tände det tredje ljuset i staken nu ikväll när vi åt mat.
Filip brukar peka på ljusen och menar på att vi ska tända dom, om jag nu inte gjort det.
Undrar förresten om han håller på eller ska få en till tand snart, för han dreglar som bara den nu.
I natt drömde jag att Ida hade fått hela munnen full med små, små vassa hajtänder.
Tur det bara var en dröm...

I morgon ska jag o Fidde till banken och binda våra lån.
Syrran ska vara här och passa barnen!!!
Tack älskade syster!!!
Hoppas bara de leker fint och är snälla...
Typ har snöbollskrig i tvrummet, spelar fotboll i köket, har kuddkrig i sovrummet, leker vattensprutande brandsoldater på toa, låtsas vara... nä nu ska jag ju inte uppmuntra med fler dumma idéer, hahaha...!!!!


Nähäpp nu får jag väl gå o kolla det sista på Pensionärsjävlar!!!
Ha en bra jobbevecka, ni som jobbar!!!
Kramkram... 

Kommentarer

  • Maria säger:

    du/ni e duktiga..Vill oxå börja styrketräna..Men e ju såå svindyrt...Ida vill oxå börja så får väl börja spara till de efter nyår...Ska öppna ett nytt gym här till våren så får hoppas på reducerade priser vid nyöppning;) :))Kram

    2010-12-12 | 21:51:36
  • Malin säger:

    Vi önskar dig oxå en bra vecka....

    Kram Malin med familj!!!



    Ps...Du är på bra gång med träningen...Kram

    2010-12-13 | 05:19:39
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Görel säger:

    -Det där med hajtänder har du nog fått från Sharm el "shark"! Jag visste inte att man kunde binda sig för ett halvår?? Kostnad för det då???

    2010-12-13 | 10:50:38
  • Jennie säger:

    Maria, Jo visst är det dyrt att träna, men tänk om man skulle räkna ut vad det blir med allt onödigt som tex godis man köper under ett år och jämföra det med vad ett årskort kostar där man förhoppningsvis får bättre kroppshållning, form och motion på köpet. Räkna vad en familj på två vuxna o två barn köper en påse godis, chips o dippa för, typ 60 kr/vecka så blir det ca 3000 kr.

    Ett helårskort med avdragen rabatt med Karisma (de som jobbar inom kommunen) betalar ungefär 3600 kr!!!!

    (Tror det var nåt sånt)

    Så om man tycker det är dyrt beror ju också på vad man har att jämföra med!!!

    Det är ju skönt att det ska öppna ett där du bor, så du slipper köra så långt om man nu är sugen på att träna.



    Kram.

    ------------------------------------------



    Malin, Tack så mycket... hoppas ni får en fortsatt trevlig träning året ut!!!!

    Kram Jennie

    ------------------------------------------

    Görel, Jo man kan köpa antingen halvår eller helår. Kolla inne i receptionen och ta ett sånt där miniformat på de olika passen o läs vad det kostar att bli medlem... eller ring o fråga i receptionen direkt!!!

    Kram.

    2010-12-13 | 22:48:49
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Åh vad du och syrran är duktiga... Jag VAR duktig på hemmagympa innan,men det är ett tag sen. Numera blir det bara sporadiskt och det gör varken från eller till. MENNNNNNNNNNN fr o med nyår SKAAAAAAAAAAA det bli ändring på det. Pappa säger att han ska använda cykel nr 2, som bara står här nästan oanvänd... och jag säger att jag verkligen ska köra hårdträning! Bra för min rygg och så vet jag att jag sover mkt bättre...

    Heja oss! Kram älskar er

    2010-12-14 | 19:35:22
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: