Mitt I Livet...

Lek i grytskåpet!!!

Kategori: Hanna och Filip

Dagarna fylls på med både skratt och gråt här hemma nu, men tre gånger mer.
Ida har börjat skratta högt - precis som sin bror - som låter som Eddie Murphy!!!
Igår lekte Hanna och Filip kurragömma inne i grytskåpet och de hade så kul.

Vem finns här inne???
 

Jooo HANNA!!!!!!!


Båda två fick plats...




Filip ville sitta där inne själv - helst med stängd dörr, men med en syster
som också ville leka där inne var det inte så lätt...



Storasyster fick inte heller sitta där inne själv och blev sur, haha...


Sen blev det inte så roligt längre för rätt som det var började Filip skrika och det var fullt med blodfläckar på hela köksgolvet (för jag hade inte sett att han blödde) där han gått. Jag fick lite panik till en början eftersom det var rätt mycket, så jag tog luren och ringde syrran som körde hit och hjälpte mig.
Efter jag tvättat och sköljt av hans fot, såg vi att han skurit av en bit på insidan av lilltån, typ 3 mm långt och 1 mm tjockt.
Ajajajajjj stackaren... det måste hänt på ett grytlock (han hade såifall oturen att trampa på det enda med lite skarpare kant) när han gått ner på golvet eller nåt???
Han fick Xylocainsalva och stripes på såret, men var inte ledsen alls.
Han tyckte säkert det var roligt att sitta uppe på diskbänken med fötterna nere i diskhon och plaska med vattnet!!!

Idag körde jag o Fidde in till banken för att binda våra lån.
När vi kom hem var det bara en timme kvar innan jag skulle bort till tandläkaren med Hanna.
Hon har haft ont i tänderna när hon tuggar i några dagar nu så det var dags för en koll.
Förra tandläkaren hade sett att sexårstanden hade växt snett för ett tag sen och kunde orsaka ett problem för mjölktanden så att hon inte skulle kunna tappa den utan behöva dra ut den istället.
Men nu såg denna tandläkaren att sexårstanden hade orsakat en fördjupning i mjölktanden men inga skador pga det - men den hade också rätat ut sig och växt rakt ner, så hon slipper dra ut den, om hon nu inte får mer ont längre fram...
Sen slipades hennes tänder med tandkräm och så fick hon bananklet "till efterrätt!!!"



Kommentarer

  • görel säger:

    Vad stor grabben blivit! Han var ju bara "bebis" när jag såg honom!!

    2010-12-14 | 11:33:53
  • Jennie säger:

    Görel, ja de växer fort de små liven!!!!

    2010-12-14 | 13:32:18
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Josefine säger:

    Haha, vad Filip ser nöjd ut, tvärtom mot Hanna!!!!

    Dom har verkligen kul i skåpet.

    Kramisgrytis

    2010-12-14 | 15:19:32
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: