Mitt I Livet...

Dan efter dan, efter dan, efter dopparedan...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag lekte Hanna hemma hos en kompis medan mannen körde till stan för att kolla lite på rean.
Jag fick en hel del sms på vad som var billigt i klädväg till barnen, men eftersom jag är kräsen så ska vi åka in allihop i morgon och kolla hur det ser ut!!!
Ska se om jag hittar nåt fint i silver och vitt att hänga i granen nu till nyår.
Jag brukar alltid ta ner alla röda och guldfärgade kulor och girlanger den 27:e, och istället byta ut dom till lite mer nyårsfestliga...
Redan nu börjar den bli fin, men den kan bli finare!!!!!!
Satte upp silvergardiner i köket till nyårsfesten på fredag då två familjer kommer hit och firar den med oss.
Nieuwjaar
Ikväll åt vi kalvschnitsel med strips och en sås till som jag gjorde på "stekskrapet", hade i lite mjöl, viltfond, rosmarin, tre klickar creme fraiche (som jag först blandat med dippan Fresh Island), riven ost, kryddan chili söt och lite mjölk...
Det blev riktigt gott och som tur är skriver jag upp receptet här så jag kan göra såsen igen en annan gång.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Håller med dig, brukar oxå kolla in kläderna innan man slår till.Tyvärr vet jag ju att min älskade man har lite svårt för det där med kläder...

    Fixar inte riktigt det...

    Han kan en massa andra grejor men klädinköpen fixar jag...

    Hoppas ni hittar fina grejor på stan.

    Själv tillbringar jag dagen på jobbet!

    Ha en bra dag.Kram.

    Ps ska prova såsen en dag farmöver!

    2010-12-28 | 05:15:49
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Det lät ju gott... Bra att använda mjölk som stomme i såsen. Det behöver inte alltid vara grädde för att bli lika gott!

    Kram älskar er.

    2010-12-28 | 10:52:40
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Sånt pallar inte jag ändra :-O jag har ju bara rött, svart och silver i granen och jag tycker att den är så fin så det får vara kvar tills vi tar ner den nu i dagarna!!!!

    Kramiskulis!!

    2010-12-29 | 11:03:32
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Mmm de lät helsmarrigt:) Kram

    2010-12-29 | 16:34:06

Kommentera inlägget här: