Mitt I Livet...

Dagen idag!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igårnatt stängde jag mobilen 00.03 och då hade Ida sovit en timme tillbaka.
Hon har nog kommit in i en skön nattrytm nu där hon sover många timmar i sträck.
När jag vaknade nästa gång för att vända henne, var klockan 05.17!!!!!
Över 4,5 timmars skön sömn fick jag.
Men helt ostörda var inte de timmarna.
Eftersom min intilliggande själsfrände snarkar så Oden hade blivit svartis och dessutom inte vaknar av det mest väckande barn/bebisskrik, så har JAG fått "äran" att (man ska inte säga tyvärr för det är ju egentligen tur) höra det lilla minsta ljudet från knoddarna. Och DET är ofta.
Eller den minsta rörelsen från Hanna när hon sätter sig upp i sömnen.
Likaså när mannen rör sig eller snarkar....
Så på 4,5 timmar sover jag kanske typ... två hela ostörda timmar!!!
Är det inte konstigt att man inte är mer trött???
Dygnet skulle haft 48 timmar istället - ibland.

Annars idag har jag varit med Hanna på fotbollsträningen i fm, Fidde har skottat på taket, kört hanna o Filip i pulkan, jag var med dom på en meningslös julskyltning i byn nu ikväll så det ska vi inte göra nästa år!!!
Det har precis varit "Vem Kan Slå Filip Och Fredrik" och jag drack glögg med smak av äpple, kanel och vanilj!!!
Den smakade mest äpple och ärligt talat gillar jag den bättre och inte den andra vanliga, söta och röda glöggen.
Men den allra godaste tycker jag är den med hjortronsmak från Dufvenkrona eller vad den heter.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh jaaaa... jag vet precis hur det känns att inte få sova tillräckligt! Dessutom går det ju inte att ta igen vid ett senare tillfälle...

    Kram älskar er.

    2010-12-06 | 06:33:43
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Ja julskyltningen här i byn är definitivt INTE vad den har varit....tråkigare än tråkigast är den nu.

    Kramis

    2010-12-06 | 07:13:23
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Konstigt de där att pappan aldrig vakna om de så fick maginfluensa o kräkte över honom...Vi mammor har en sån där inbyggd mammareserv-o typ som ja brukar säg än idag ibland att sova de får ja göra i nästa liv..:))Kram

    2010-12-06 | 19:40:35
  • görel säger:

    Om dygnet haft 48 timmar... Tror du man kunde sova 12 timmar av dem då??

    2010-12-07 | 09:02:56
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: