Mitt I Livet...

Blöja - eller blöja?

Kategori: Livet från hjärtat...

Det ÄR skillnad på blöjor.
Speciellt på hållbarheten.
Företag som slåss om vems blöjor som är bäst i test.
Vi har testat Pampers och Libero.
Sen har man det här med Libero.
Hur uttalar man det?
Jag säger Libero med betoning på i:et.
De finns de som säger Libero med betoning på e:et.
Men då skulle det väl stått "Libéro"???
Tycker jag...
 
 
Vi har använt Liberos blöjor nu, (dum som man är) för att det var extrapris på dom.
Men nästan varje natt har Filip kissat genom så det blivit blött i sängen och pyjamaserna tar slut så fort...
Nu har vi fått nog.
Vi köpte PAMPERS blöjor igår och i natt har Filip äntligen sovit riktigt gott i hela 6 timmar, utan att ha vaknat efter 2-3 timmar senare av en nerkissad pyjamas som han gjorde med Libero. Jag har också fått sova ganska bra i natt!!!
Efter dessa 6 timmar kunde jag visserligen känna att det började bli fuktigt i sidan på hans pyjamas, men efter så pass många timmar och med en fullkissad blöja, tycker jag bara att det är okej. 

Så nu har jag skrivit o klagat till Libero vad jag tycker om deras urdåliga "inte-hålla-tätt-på-natten-blöjor".
  
Undrar om jag får nåt svar tillbaka???

Sen finns det de som ääälskar Libero och hatar Pampers.
Men så är det ju.
Antingen gillar man det ena eller det andra och man står ju sig själv närmast. 
Jag går bara efter vad som passar Filip bäst och lyssnar inte på vad andra använder och rekommenderar.
Eller LYSSNAR gör jag såklart, men om jag sen använder "deras råd" är en annan femma.

Det är en smaksak det är med blöjor, och allra mest barnmat - om man ska köpa färdig burkmat som mest ser ut som ett hopkok av nåt som jag inte ens skulle vilja ge min systers hundar. Har ni sett den där med Frikadeller??? Uuuuääääärk säger jag. Fidde visade mig den i affären när vi handlade för ett tag sen och frågade Hanna om hon skulle vilja äta det. Hon sa att det såg ut som "äckliga kräk-klumpar"...
Jag kunde inte sagt det bättre själv!  

Det enda jag kommer låta Filip testa är efterrätterna och dryckerna.
Man kan koka potatis/majsoch mixa det med lite tillägg så det blir tillräckligt mjukt o löst för honom.
Morötter likadant. 
Fibrer är också viktigt att få i honom, men jag tror jag väntar med att ge honom knäckebröd tills han lärt sig tugga...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: