Mitt I Livet...

Denna förbannade snön...

Kategori: Livet från hjärtat...

T R Ö T T.
Ja jag är sååå trött.
När ska den försvinna???
Jag är mer än lovligt trött på det vita fanskapet som så irriterat ligger kvar där ute.
Den vet säkert att jag hatar den och bara därför ska den reta gallfeber på mig och låta det komma ännu mer.
Det ska komma EN HALV METER TILL!!!!!!!
Ska vi inte komma ut genom dörren eller?
Eller ännu värre: när plogbilen plogar undan snön på vår gata - då lär vi inte se grannens hus mittemot!!!!
Vad kan det bli?
Det skulle komma ca 20-30 cm i natt, plus 30 cm i helgen.
Plus det som redan ligger, en 10 cm.
Det blir ......... BARA FÖR MYCKET!!!!! 
  
Jag tror att snön kommer ligga kvar till i mitten av APRIL.
Säkert!!!
Så mycket det har kommit redan så kan det inte smälta bort bara på några dagar.
Jag tror inte att jag upplevt en sån här jäkla snöig vinter nån gång i mitt 34-åriga liv!
Det var visserligen mycket snö, för mååååånga år sen, en vinter när jag o min urgamla bästis var typ 4-5 år och lekte på gården, vi gjorde snöänglar och hade oss.
Men det slår inte denna vintern...
Detta är helt sanslöst.
Till och med Hanna tycker det börjar bli jobbigt med snö innanför kläderna varenda dag hon ska gå ut.

Det känns lite olustigt att titta på kläder i affärerna - som redan säljer tunna sommarkläder.
Men samtidigt... varför inte?
Kan de börja med julpynt i september så kan de väl sälja sommarkläder i februari!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hatar oxå detta vita helvete:(Såå innerligt trött på de..Vill ha lite sol o värme...Kram

    2010-02-19 | 17:56:30

Kommentera inlägget här: