Mitt I Livet...

Hanna undrade om jag hade duschat???

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags fortsatte jag att skotta på taket utanför Hannas fönster.
Det såg inte ut som att jag hade tagit bort nåt igår för det var nästan lika mycket snö där idag.
Det hade börjat töa, så snön var pretty heavy!!!!
Först föste jag undan snön med Hannas lilla snösläde men det var för jobbigt att gå så mycket som jag gjorde med böjd rygg. Så jag gick ner och hämtade vår stora släde och tog ut den genom fönstret. Det gick mycket lättare och mycket fortare att ta bort snön och det är en riktigt stor, hög backe utanför köksfönstret som sträcker sig bort mot garaget. Plogbilen (traktorn) körde på vår gata fram o tillbaka medan alla andra grannar var ute och körde ut snö från deras tomt/uppfart så plogbilen kunde köra bort det. Jag passade på att göra likadant men fy för bövelen vad tungt det var med alla dem blöta snön. Allt packade sig i stora flak så det gick visserligen lätt att ta bort det och fösa ut det på gatan. Rätt som det var ställde traktorn sig framför vår uppfart och viftade undan mig. Då skrapade han bort hela den packade snöhögen jag kört dit som var längs med kortsidan av häcken, och jag tackade så mycket för hjälpen...
Det hade tagit lååång tid för mig annars.
All snö han skrapat bort som låg utanför vår häck, skyfflade han in på vår gräsmatta - och Hanna jublade!!!!!
  
Hon skulle hämta pulkan och åka på den nya backen.
Men då hade han ju taskigt nog öst all snö över pulkan och det var bara en liten bit av den blåa pulkan som syntes. Så jag fick hjälpa henne att ta fram den.
SOLEN HAR LYST IDAG!!!!!!!
Jo det är sant.
Undertiden vi 4-5 grannar skottade, började den underbara solen värma snön så det smälte lite till.
Då fick jag ta av mig vantarna för det bidde för varmt och jag såg hur händerna rök...

Efter ca 2 timmars skottning gick jag in och tog av mig.
Håret var ju som det var när mössan åkte av.
Dyngsvettigt.
Hanna såg mig och sa:
"- Har du redan duschat???"

Det skulle komma mer snö i dagarna så det är bara att acceptera det vita helvetet som aldrig vill ge med sig.

Syrran har blivit duktig och har börjat spinna och träna Pilates.
Jag skyfflar snö i två timmar - sen behöver inte jag heller träna mer resten av dagen!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Va duktig du e o kämpar på mot snön..träning kanske men på fel sätt-pajar ju rygg o axlar..Men som på mitt jobb-brukar säg styrketräning men man lyfter ju helt fel..Tur nån bblir glad av detta vita helvete..men inget o göra åt..men hatar de iaf..Duktig din syster e som tränar..Kram

    2010-02-20 | 15:43:12
  • Agneta säger:

    Ja, vilken tur ni har som har en man som hjälper er att få undan lite av uppfartssnön... och att han gjorde en egen pulkabacke till Hanna!!! Här får vi allt skotta undan själv... fast en morgon var pappa ute precis när snömannen kom... så han frågade om han kunde vara så snäll och skotta bort precis bakom bilen ... och det gjorde han!!!Måtte allt detta vita, tunga blöta elände snart försvinna!!!! kram älskar er.

    2010-02-21 | 16:09:41
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Jo- jag håller med. Snöskottning är också träning, men jag skulle ÖNSKA att jag hade liiite av din syrras energi eller motivation..

    2010-02-21 | 17:05:03
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria! Hehe... tack för att du tycker jag är duktig, men jag har liksom inget annat val... Man måste ju komma ut! På tal om UT. I förmiddags kunde vi knappt öppna ytterdörren för snön hade blåst emot vår dörr så det var som en backe upp.



    Mamma! Ni kan och orkar fortfarande att skotta, men tänk på de som inte gör det, som måste ut med bilen... De får ju stanna inne den dagen!

    Stackare.



    Görel!

    Du kan ju alltid ÖNSKA dig lite motion i julklapp av tomten. Men jag tycker att du pinnar på rätt bra enligt din blogg med bilden där du cyklar!!!

    Har bltr blivit ännu bättre nu eller???

    2010-02-21 | 19:01:13

Kommentera inlägget här: