Mitt I Livet...

Hur kan de betyda mer?

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna fyllde år i söndags.
Hon fick en morgonrock, ett barbiehus, en bok, en vagn, 2 par vingar, en barbiedocka och ett DS Nintendo.
Några gratulationskort fanns också.
Ett var från min mormor o morfar.
Fidde började läsa upp vad det stod, sen fattade han nog inte vad han själv läste.
Det var nåt i stil med:
"Denna gången har vi skänkt Eric, Elias och Hannas peng till den drabbade befolkningen i Haiti..."
Hur kan man ens tänka tanken att ge bort en present som de egentligen skulle få, till andra människor - där presidenten t om har tackat nej till pengar? De vet ju inte hur eller VAD de ska göra med pengarna!!! 
Jag tycker det är sorgligt att man kan tänka så...
Det är väl bättre att tänka på sina närmaste först???
Visst är det hemskt det som har hänt där, men att göra en sån här sak tycker jag bara är otroligt löjligt.
Okej om det hade gällt mig eller Fidde, men varför ska våra barn drabbas???
De vet ju inte vad som hänt där och förstår innebörden av jordbävningen.
Usch säger jag. 

  


Kommentarer

  • Maria säger:

    va de värsta ja hört:( Hur kan de göra så mot barnen??Som du sa de fattar ju inte de som hänt därnere...Kram

    2010-02-02 | 20:42:26

Kommentera inlägget här: