Mitt I Livet...

Ett litet tickande hjärta...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ett litet, litet hjärta på Dig, började ticka så smått inuti magen.
Hjärtat tickade i veckor, som blev till månader och hela graviditeten ut.
Lyckan varade i nio hela månader, ända tills den där sorgliga dagen.
Dagen den 22:e juli 2008, då lilla Emmas hjärtslag ofattbart nog tog slut.

Vad var det som hände egentligen där inne i min systers mage hos Emma?
En fulländad liten prinsessa, söt som socker, men som inte levde när hon kom.
Vi fick hålla Dig i vår famn och ge Dig vår kärlek, men inte ha Dig hemma.  
Lilla Emma, en ängel som visade sig, men lika fort försvann och vände om.

Vi kommer ihåg hennes söta ansikte med drag från Eric o Elias i våra tankar.
Minnena på Emma finns i ett album med foton många som dropparna i ett hav.
Hur mycket vi än gråter och saknar, så gör det så ont när ett sårat hjärta bankar. 
Ibland står jag och tänker tysta tankar borta vid Emmas fina lilla hjärtformade grav.

I början var det så otroligt svårt att acceptera att Emma verkligen vad död.
Hon som alla väntat på och längtat efter skulle inte få lära känna sin fina familj och vänner.
Med alla gosedjuren och minnen låg hon där tillslut i sin lilla vita kista, alldeles röd.
När vi tänder ett ljus för Dig, skickar jag en saknad kärlekskram, som jag hoppas att Du känner...



Du kommer alltid vara hos oss...
I våra tankar...
I mitt hjärta...
För jag var där...
När Du föddes...

Kommentarer

  • Maria säger:

    Skriver så fint o inlevelse fullt.Så hemskt o sorgligt.svårt o finna ord:( Ibland undrar ja om de finns en gud??Tanke Kram

    2010-02-12 | 22:49:51
  • Josefine säger:

    Läste detta inlägg igår, men jag klarade inte av att skriva nåt....det är precis som Maria skriver, du skriver så inlevelsefullt och så vackert.

    Älskar dig så mycket syster min!!

    /Jossan

    2010-02-13 | 19:36:48
  • Jennie säger:

    Tack Maria och Jossa...

    När jag tänker på Emma och bara vill skriva av mig, rensa tankarna och verkligen försöka beskriva min saknad, då skriver jag precis det som jag tänker på just i det ögonblicket, och hur det sen blir har jag ingen aning om...

    Det känns så skönt efteråt när man har gråtit ut medan man skrivit ner det man tänker på, vad man saknar och inser att man aldrig kommer få träffa denna lilla söta ängel som en gång visade sig men med slutna ögon och en stilla kropp...



    Min saknad är evig



    2010-02-14 | 22:44:43

Kommentera inlägget här: