Mitt I Livet...

Brrr... jag fryyyyser!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt, eller rättare sagt tidigt i morse, klockan var runt 04 och då gick jag upp för att göra mat till Filip. Jag reagerade på att det var så kallt i huset för det brukade det inte vara, men tänkte att det var kanske jag som var extra frusen nu när jag precis gått upp. Jag matade Filip och diskade flaskan. Jag var både i köket och i vardagsrummet och rös till för det var så kallt. Det fick bli till att öka värmen tänkte jag och gick fram till värmefläkten - som var stängd. Inga lampor lyste och den var knäpptyst. Fidde som låg o sov vaknade av att jag kallade på honom lite försiktigt vid sängen och sa sen att han hade inte stängt av den! Vi försökte kolla om det fanns nån backupknapp eller nåt liknande men kl 4 på morgonen ser man både med ett halvt öga och ibland t om dubbelt, så det gick som det gick: Vi hittade ingenting utan la oss igen. Irriterade som två getingar drog vi upp täcket till näsan och försökte somna. Det gick inget vidare...
För många tankar snurrade runt i skallen just då.

Filip hade både sin pyjamas, fleecetröja och joggingbyxor på sig här hemma idag så inte han frös.
Under dagen ringde jag några samtal om hur man ev skulle kunna fixa felet.
Den personen som satte upp fläkten - kunde inte laga den!!!
KUL.
Not.
Det är ganska lustigt ändå.
Jobbar man i en affär som säljer tex mobiltelefoner - då kan man få den lagad om den skulle gå sönder.
Det är väl ändå klart att de som säljer nåt, borde kunna laga skiten med???

Vad ska komma härnäst?
Spisfläkten i köket är riktigt knäpp.
Har vi lampan på - funkar inte fläkten på varken ettan, tvåan eller trean.
Har vi däremot lampan släckt, så funkar den på alla tre nivåerna!!!
Så om jag ska laga mat när det är så där halvmörkt och myspysigt i köket, så får jag tända den fula takbelysningen om jag ska kunna se maten överhuvudtaget. Och hur myspysigt är det egentligen??
Har vi inte fläkten igång på ettan under natten - med lampan släckt, så drar det kallt i hela köket.
Filips flaska och pulver var alldeles kallt en natt när jag skulle göra mat, precis som att det stått i kylen...

I söndags var det vattenkranen på utsidan av huset som strulade och hade fryst fast så det stod o rann vatten hela tiden, så både snälla pappa och snälla vännen R kom hit och fixade o trixade lite. Det är dock inte klart än, men det läcker inte!!!

Och så nu detta med värmen.
Elementen får verkligen visa vad de går för nu.
Får väl plocka bort alla mina orkidéer bara så de inte torkar ut!!!
Jag fryser när jag tittar ut genom fönstret.
Jag fryser när jag är ute.
Och nu fryser jag fan inomhus med, precis som en sån där liten, äcklig och stackars ful nakenhund - som inte ens har nån päls!!!
Den hundens (eller vad man nu kan kalla den) matte o husse måste ha konstiga tycke om den rasen.
Vem fasen kan tycka att en sån skapelse, som för det första ser ut som en tjock korv med fyra ben och som har på sig vita snökängor, är mattes o husses lilla söööööta älskling?????
Då kan jag inte låta bli att undra vad tycker de då är fult???
Frisören ser ju ut att vara ett stort fan av blonderingskräm och gilla (hundar) med pippilotter!!!!! 



Man kan inte älska alla...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hoppas verkligen att vädret snart blir mildare... Hoppas att er värmepump bara stannat tillfälligt! Nu vill jag inte att det ska vara vinter längre... kram älskar er.

    2010-01-26 | 21:35:34
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Nej!!Oxå detta j-a väder.. man vill ju verkligen ha de varmt o skönt om man e inne..Hoppas ordnar upp sig..Kram

    2010-01-27 | 21:29:58
  • Jennie säger:

    Nu tar ju alla värmeljusen slut mycket fortare än vad de gjorde innan och det kostar mellan 130-140 kr per dag med våra jäkla element, så jag hoppas verkligen att den startar m y c k e t snabbt!!!

    2010-01-27 | 21:48:40

Kommentera inlägget här: