Mitt I Livet...

Första dagen på dagis...

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter en låååång ledighet från dagis var det dags att asa sig upp i morse alldeles för tidigt enligt Hanna.
Jossa kom hit i morse (och passade Filip fast han sov) medan vi gick till dagis.
Jag tog bilen och lämnade nyckeln till församlingshemmet innan Hanna skulle hem.
Då följde kompisen O med för att leka mer några timmar.
Jag sa till syrran att vår värmefläkt kan nog inte vara så bra egentligen för så som den låter när den är igång är fanimej ett asjobbigt och irriterande ljud att höra på. Speciellt om man sitter o kollar på en film. Hela tiden hör man: SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...

Jossa frågade mig om vi hade rengjort filtret i fläkten??!!
Naeee.... det hade vi ju inte...
Så jag öppnade luckan och ja, hur mer svart av skit kunde det få plats till?????
  
Här skulle det städas!!!
Jag tog ut de största filterna och bankade av dom utanför huset.
Det drösslade av svarta "skitkakor".
När allt var avskakat och rent från synlig skit, tog jag fram sopborsten och sopade uppe i fläkten.
Puuuiiiit vad skitigt damm jag fick på mig!
Sen tvättade jag av fläkten på utsidan med en väl urvriden trasa med ett gott medel på.
Tryckte igång den och hörde.........................INGENTING!!!!!

Det var nåt märkligt som hände på en gång...

DET BLEV VARMT!!!!
För varmt till och med...
Så jag fick skruva ner värmen till 22!
När Fidde kom hem sa jag att han skulle lyssna på fläkten.
"- Vaddå? Det hörs ju ingenting?"
Jag la upp ett smajl och sa:
"- NÄÄ JUST DET!!!"

Så nu ska vi kolla på film igen till helgen och njuta.
 - av t y s t n a d e n.
Det enda som kan vara irriterande dagen efter är att det susar i kupan igen.
Men då lär det inte bero på fläkten - då har vi fått fylla oss själva!!!!

 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja du, tur att lillsyrran kommer på besök... så att hon kan tipsa dig om diverse saker! Skönt för er att fläkten beter sig som en fläkt nu... kram älskar er.

    2010-01-12 | 21:17:29
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: