Mitt I Livet...

I affärerna utan barn!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Tyst i bilen.
Tyst på ÖB.
Tyst på Maxi.
Tyst i kassakön.
Vi hade inget av barnen med oss och det märktes.
Rejält.
Inget tjatandes om varken det ena eller det andra.
Inget gnällande eller pipande efter dricka.
Det var en väldigt tyst handling idag.



Supersnällasupersyrran och hennes familj ställde upp som barnvakt medan jag och mannen kunde handla i lugn o ro på både ÖB och Maxi. Syrran hade lekt "mammarazzi" på Filip och tagit sååå underbara kort på honom, där han både ler och skrattar med hela ansiktet...  

Ikväll blev det smörstekt kycklingfilé med gröna ärtor och konservburkssvampinjoner, liggandes i en krämig jordnötssås och perfekt kokat ris!!!
Eller på enkelt sätt: Kylling å ris!

I morgon ska Fidde upp och iväg kl 8 med vännen R o se om de får syn på några morgonpigga rådjur - som inte är så pigga och alerta, hehe... Hoppas på god jakt!!!!

Jag & Hanna får leta upp adresser till kompisarna hon vill bjuda till sitt kalas som hon ska ha den 6:e februari. Hon ska få bjuda 7 kompisar och när jag frågade henne vilka hon ville bjuda så var ju O och L självklara...
Sen sa hon att Eric o Elias grannflickor M o J + deras kompis T skulle oxå få komma, hahahaha!!!
Ett prinsesskalas har hon bestämt sig för och hon har redan sett vilket presentpapper vi ska slå in hennes paket i, och det har hon visat för några stycken. Ett papper med Disneyprinsessorna på!!!! Oooowaow... 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    VA!!

    Saknade ni inte: Mamma får jag det?? Mamma jag vill ha en sån för jag älskar faktiskt det?? Pappa jag är törstig?? Mamma Filip är ledsen?? När ska vi hem??

    Hahahaha, ibland kan det vara skönt att slippa höra TJATET!!!!

    Kramen Jossan

    2010-01-17 | 10:45:09
  • Josefine säger:

    Ska hon förresten behöva vänta tills nästa år med sitt barnkalas???? 6:e januari är vääääldigt lång tid att vänta....

    Haha!!!!

    Kram Jossan

    2010-01-17 | 10:46:40

Kommentera inlägget här: