Mitt I Livet...

Min rygg gör oooont...

Kategori: Livet från hjärtat...



Med nära 3,5 timmes jobb med smörgåstårtorna, ja nu räknar jag in allt dvs förberedelserna till maten, avhopp med blöjbyte, matning, försök till att somna Filip - som antagligen anar att det är nåt på G - IGEN, för han skulle bara I N T E somna. Men innan var ju Filips o Hannas farbror Ronnie också här. 
Ganska irriterande att han kommer just vid den tiden då vi har som mest att göra.
 

Men nu så är vi äntligen klara och jag har så in i h-e ont i ryggen.
Nu när klockan är 22.58 sover han gott i sin säng.
Förhoppningsvis ända fram tills klockan 8, som i morse...

I morgon ska Filip äntligen få sina namn inskrivna.
ASTON FILIP GABRIEL LAGERQVIST.
Jossa ska vara Gudmor och Fadder precis som hon är till Hanna.
Versen "Om Vårt Barn" eller vad det nu var, ska ERIC läsa!!!
Prällen ville inte att man skulle ta kort undertiden, utan efter dopet när vi "poserar".
Men det ska vi inte göra utan det får bli när det blir.
Jag ska själv ha med min kamera och ta då o då för annars får inte vi några bra kort själva.
Jo... jag vet att jag tar bra kort, så det måste jag ju säga, mohahahaha!!! 



Vi blir 35 st och det är kul att kunna träffas så här många på en gång tycker jag.
Det dummaste är att när vi sitter i församlingshemmet runt borden så får vi se till att försöka prata med alla och inte bara de som sitter runt oss, men det brukar vara ganska svårt så vi får hoppas de som blir utan prat inte blir sura!!!!
 
Jag ska var uppe i god tid i morgonbitti.
Tror jag ska ställa mobben på 7 så hinner jag göra det jag planerar, precis som alltid.
Men 7 är en riktig jäkla tidig tid egentligen för mig nu när jag annars brukar vakna på riktigt runt nio, halv tio. Jag vaknar såklart till under nätterna och kollar till Filip, rättar nappen om han nu vill ha den, vänder honom när han vill ligga på andra sidan, byter blöjan och sånt. Men jag tror faktiskt att jag gör allt detta lite sådär i sömnen nu när jag har gjort det ett antal nätter, för konstigt nog är jag inte lika trött då - som jag är kl 8 om Hanna vaknar, väcker mig och frågar om jag är vaken eller när jag ska gå upp.
 DÅ är Jennie jättetrött!!!!
  
  
Så här blir min morgon:
07.00 = går upp, duschar, tvättar/skummar/sprayar och fönar håret.
07.30 = slänger på en sminkning som såklart matchar mina kläder, hahaha.
08.00 = Fidde vaknar, duschar och jag käkar frulle (med Hanna om hon vaknat).
09.00 = Väcker Filip (om han inte vaknat innan) och låter han ha pyjamasen på.
09.30 = Ger Filip (med pyjamasen fortfarande på) mat så han hinner kräka på den och inte på sina nya kläder, hahaha.




Nä nu måste jag gå o slänga mig i bingen med älskade duntäcket som är så gosigt att knöla in under benen, mellan benen och på benen, o hoedet får nanna på gosekudden så jag får några timmars sömn i mig, för tiden går konstigt nog så jäkla fort när man sover. Hur kan det vara så att 20 minuter känns bara som fem minuter när man bara ska sova fem minuter till??? 
Hmmm...
Så frågan är om jag verkligen hinner somna - innan jag ska upp igen?

  

Kommentarer

  • Görel säger:

    Ha en verkligt bra dag idag med alla de dina!!!!

    Kram från "hon som gööör en jäkla massa"!

    2010-01-10 | 13:27:53
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Men du/ni lyckades ju verkligen med tårtorna-supergoda..Duktig er lille kille va idag o Hanna me förresten:) Satt ju som ett ljus i kyrkan..Tyckte nog du gick runt till alla..Som ville o prata..Kram

    2010-01-10 | 22:31:48

Kommentera inlägget här: