Mitt I Livet...

Bättre att fläkta än att jäkta...

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt har jag nog sovit gott.
Nää förresten, jag HAR sovit gott.
Det var svalt och skönt i sovrummet hela natten.
Filip fick kungaplatsen och sova mellan mig o Fidde i natt med.
Jag tror inte att det kommer in tillräckligt med svala fläktar i hans säng.
Så fort jag la honom i vår säng, somnade han och låg helt stilla.
Senare la jag över honom i hans egen säng.
Halv åtta vaknade han i morse och var jätteglad.
Han fick ligga / sitta intill mig och typ göra vad han ville undertiden jag fortsatte "sova".
Jag höll handen på honom och hade ett öga vaket hela tiden tills Hanna vaknade en timme senare.
Så skönt det var i huset i morse!!!!!

Vi åt frulle och gjorde oss klara, sen körde vi till ÖoB för jag ville köpa en golvfläkt.
Tji fick jag.
De var slutsålda och de kommer hem i morgon eller på fredag.
Det första jag ska göra i morgonbitti är att ringa dit o höra om de fått in fler.
Istället blev det Pepsi, Fingers, modellera som Hanna ville ha, ett paket flingor, 2 paket Mer och varsin Piggelin.
Vi åt glassen så fort vi kom ut i den äckligt kvava värmen och den smälte g-a-n-s-k-a fort...
Filip njöt av den kalla isglassen och han var smart nog att bita av stora bitar, haha.

Vidare mot Harald, in och frågade i info om golvfläktar.
Samma svar som på ÖoB.
Slutsålt.
Men va faaaaan???
  
Vi drog in till stan och där träffade vi mamma och syrran med familj.
Det var massor med folk och jag kom på att det är ju Kristianstadsdagarna!!!
Vi har ju inte tidningen längre så man är inte så uppdaterad precis.
Sen är man ju inte heller 20 och håller sån megakoll som man hade då...
Då skulle man in när man var lagom "salongsberusad" och sen dricka ännu mer cider/öl/vad fan man nu hade med sig där inne och helst ta dit efter 22 och stanna så länge som möjligt.
Man tyckte att allting var skitkul, skithäftigt, skitsnyggt, skitbra.
Man slösade tior på att försöka ta en massa gosedjur.
Man hälsade glatt på allt och alla.
Allt som snurrade, gick fort och såg häftigt ut skulle man åka.
Om man hade spillt rom och rödlök på sig efter en nyäten Langos så brydde man sig inte.
M.m.m.m.m....

MEN NUUUUUU!!!!!!!
Nu är man vuxen.
Nu har man vett i skallen.
Nu är man gift.
Nu har man barn.
Nu har man hus.
Nu är man inte full.
Nu äter man en Langos utan att spilla.
Nu är man inte ute sent.
Nu ser man istället alla patetiskt fulla 35/40-åringar bete sig som en nykläckt 15-åring som snott sprit från päronens skåp och hur de går med flarran i högsta hugg, tjoar, skrönar och snubblar hit och dit, försöker få ögonkontakt med värsta rödsprängda ögon, assvettig i nyllet, skjortan på trekvart, tror de äger stan och skriker:
"-TJEEEEENA BRUDEN!" - samtidigt som de skvätter öl flera meter framför sig och gapflabbar!!!!!

"Bruden!"
Jag?
Haha!!!!
Jag var visserligen en brud innan jag träffade Fidde (haha) och sen en andra gång när jag gifte mig.
Men fan inte nu.
Nu är jag en FRU.
HUSTRU.
KVINNA.
MAMMA

Nu tar man dit vid 17-tiden och åker hem senast kl 21.
Helst utan fläckar på kläderna.
Helst med pengar kvar i börsen.
Helst utan gosedjur...


Vi åkte hem, tyvärr utan att hitta en fläkt.
Så håller den förbannade och klibbiga, oliiiiiidliga värmen i sig fler nätter framöver, så lär jag sova på ovanvåningen i takfläktens irriterande surrande.
Men jag lär uthärda tappert - just för fläktandets skull.
Om jag vill kunna sova.
Och vem vill inte det...
 

Kommentarer

  • Görel säger:

    Ha, ha! Ja-vi ska "in till krstddagarna" imorgon.. Men precis som du säger 18-21 är vi där-he he.

    OCH visst var det vattenmeloner jag satte. Alla kärnor tog, så nästa år ska jag testa tidigare. Nu lär det ju inte bli några meloner...

    2010-07-14 | 11:24:04

Kommentera inlägget här: