Mitt I Livet...

En härlig dag i vårt fd smultronställe...

Kategori: Livet från hjärtat...

"- Man ska ha husvagn, så är semestern redan klar, man ska ha husvagn, det har jag sett att alla har.
Man ska ha husvagn och stuva in familjen i, man ska ha husvagn, för då blir man fri...!!!"

Efter lunch åkte vi till Olofströms campingplats HALEN för att hälsa på syrran med familj.
Det var vårt kära smultronställe när jag o syrran var mindre och bodde hemma.
Varje semester drog vi dit med husvagnen.
Vi och 5-6 familjer till från Rinkaby.
Det var riktigt kul att samlas och träffas allihopa där.
Man fick lite flash-backs när man åkte upp för den lååånga backen och närmade sig.
Det var knökafullt med vagnar, tält och husbilar när vi gick in på området.
Vi fikade, gick ner till bryggan o barnen fick bada.
Hanna tyckte det var lite halvläskigt eftersom det kunde finnas fiskar i vattnet och man såg ju inte bottnen heller eftersom vattnet var mörkbrunt, nästan lite åt det svarta hållet...
Kortleken togs fram och det spelades både Chicago och Plump.
Filip var trött, kliade sig i ögonen, men vägrade somna.
Precis som alltid när vi inte är hemma och det händer nåt annorlunda.
Men på hemvägen somnade han i bilen bara efter en liten stunds körande.
 
För övrigt har det varit full aktivitet i magen under dagen, så någon mer oro känner jag inte längre.
Visst är det "jobbigt" att försöka sova på sidan när man känner att hon buffar hur mycket som helst, men hellre det, för då kan jag känna mig lugn och tillslut somnar jag ändå.
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Längesen ja spela chicago o plump:)men de e skoj..skönt där e fart på lilltjejen igen:))Kram o sköt om dig/er

    2010-08-01 | 11:48:07

Kommentera inlägget här: