Mitt I Livet...

Fönstret stängt och myggjävlarna utanför!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår köpte vi en bordsfläkt som står på byrån i sovrummet under nätterna.
Äntligen kan man andas och sova med täcket igen!
Ihopknölat mellan benen och längs med kroppen så man kan gosa in sig i det!!!
Inte ett enda mygg fanns i rummet i natt.
Annars har jag - fast både jag o Fidde letat som galningar efter det lilla minsta surret från de små ettriga och irriterande blodsugarna, blivit "tappad på blod" ENDAST på vänster ben, 8 gånger, till ännu fler nykläckta småjävlar!!!!

Men det är ju inte bara de djuren vi haft på besök här...
I morse hörde jag nåt i uterummet när vi satt o åt frulle.
Då var det en SKATA som skuttade runt och åt upp smulor på mattan!!!
Senare sa Hanna att det flög in en fågel i tvrummet.
Jag gick in o kollade, men det var ingen fågel utan en megastor TROLLSLÄNDA!!!
Det var den största jag sett nångång...

Fidde har varit på ÅVS och slängt allt det jag klippte av från häcken ute vid vägen och från vinbärshäcken jag klippte till igår och gjorde fin. Nu ska han ut och tvätta bilen innan regnet kommer, om det gör det...
Jag har lagt sängkläder i tvätten och har precis tvättat min o Fiddes kuddar och mitt duntäcke.
Efter så här många svettiga och äckligt klibbiga nätter så kan de inte vara så fräscha längre.
Så täcket som torkat klart i tumlaren nu, doftar sååå ljuvligt och nytt!!!

Innan idag badade Filip i den lilla oranga minipoolen medan Hanna badade i den lite större lilla poolen.
Det var så äckligt varmt och kvavt ute så de fick sitta där i ett tag och plaska av sig.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Nu har vi också köpt en fläkt... Hoppas att den inte väsnas för mycket, fast å andra sidan så har jag ju öronproppar!

    Kram älskar er.

    2010-07-17 | 15:12:48
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Jag har oxå öronproppisar, men risken är att jag inte hör när Filip vaknar...

    Kramis!!!

    2010-07-17 | 23:21:06

Kommentera inlägget här: