Mitt I Livet...

Första dagen på stranden!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Det blev beachen idag iallafall!!!
I morse vaknade jag kl 7 och såg att den kära "gula vännen" försökte tappert lysa in så härligt genom sovrumsfönstret som jag samtidigt så ivrigt försöker dölja inför nattetiden. Då blev jag genast sugen på att hänga med till stranden med syrran o hennes killar. Efter frukost så började jag packningen. Det kändes som att man skulle sova över nånstans med allt som skulle med. Kamera, våtservetter, torra servetter, mat, vatten, napp, välling, filt, blöjor, mackor, saft, badlakan, krämer, strandfilt, paraply till solskydd, vagn, solstol, sandsaker, badring, kex, riskakor, m.m...

Men det gick.
Hanna är duktig och får hjälpa mig att lyfta upp och bära ner vagnen in och ut i bilen, för nu börjar den bli tung och bökig när magen är i vägen.
Väl nere på stranden intog vi första bästa ställe.
Hanna sprang mot vattnet direkt med Eric o Elias.
Filip tittade sig omkring och fattade nog inte vart han hade kommit.

Jossa tog med honom ner till vattenbrynet och lät han plaska i vattnet.


Han brydde inte sig om att det var kallt, så han plaskade vidare med händerna...


Så glad, så mycket vatten, så härligt!!!


Han fick leka lite i sanden och känna vågorna stänka mot kroppen.
Men han brydde inte sig om att han fick vatten i ansiktet.
Bara plaskade på...






Det gick bättre än vad jag förväntat mig med att ha honom sittandes i sin vagn efter han badat.
Men det var nog bara skönt tyckte han.
Han satt där och skojade med oss och var riktigt glad...



Eric var nog också lite trötter, för han började dra roliga historier med Elias.
Han skrattade åt sig själv när han berättat en vits.
"-Det var en gång en Bellman, en tysk och en svensk...!"


..."- och då sa svensken:
"-När jag fes så rasade hela byggnaden, hahahahahaha!!!"



Filip somnade gott i vagnen efter han fått lasagne och lite välling.
Det såg så skönt ut där han låg i bara blöja, nappen i munnen och så sin älskade gosefilt..



Syrran njöt av solen en hel del och ökade på brännan lite mer...


Jag passade på att lägga mig ner för första gången sen vi kom, och njuta av solen.
"..och få bort sanden mellan tårna..."


Protection against the sun...


Hanna lekte med killarna och Filip sov...
Det var rätt roligt, när de kom upp så sa de:
-Vi har hittat en sko!
Jaha... tänkte vi, men sen kollade vi.
De HADE verkligen hittat en sko!!!!!
Tur att de inte hittade mannens fot i skon...


Efter badet körde vi och köpte glass på OTTO´S.
Jag valde VIOL, Saltlakrits och nötsås...
Filip fick lite vanilj i en bägare - och N-J-Ö-T...
Hanna valde choklad med chokladdopp...
Efteråt såg det ut som att hela hon hade doppats i chokladen...


Hela hon hade choklad nånstans...


På hemvägen somnade Filip när vi var i Horna.
Han var så trött att han inte ens orkade suga på nappen, haha...


Hanna somnade när vi var på motorvägen med saftflaskan vid munnen.
Vi hämtade Fidde, hon vaknade till och sen körde vi till Willys, då somnade hon om igen!!!


Vi rättade bältet som hon dragit ner, och hon fortsatte sova i godan ro.
När vi var hemma gick hon och jag in i duschen för jag fick hjälpa henne
att tvätta av allt klet och all sand hon hade överallt...
Jisses vad det är skönt och vad man känner sig fräsch efter en dusch.
Speciellt när man varit på stranden!!!!!

Hoppas Er dag varit lika härlig som vår!!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: