Mitt I Livet...

Grattis på 2-årsdagen lilla Emma...

Kategori: Livet från hjärtat...


 








Min älskade systerdotter...♥


Idag är det Din stora dag...

Det är idag Du skulle fyllt 2 år...

Två år som skulle varit fyllda med Ditt liv och Din kärlek...

Vi skulle ha sett Dig springa omkring i trädgården med Eric o Elias...
Vi skulle ha sett Dig skratta när Du skojat med Din mamma o pappa...
Vi hade älskat att sett när Du sprungit till oss i våra armar med ett leende där mjölktänderna synts...
Ditt hår hade fladdrat så underbart i vinden...
Leo och Torres hade slickat Dig i ansiktet varje gång Du ramlat för att tala om att det inte är någon fara...
Du skulle ha älskat att plaska och bada i havet de varma sommardagarna...
Vi skulle sett Ditt leende när Du hade kommit gåendes med nyplockade blommor i Dina händer...
Din mun hade varit full med grädde efter födelsedagstårtan Du smakat på...
Hannas söta näbbskor hade kanske passat Dig nu och varit fina till en söt sommarklänning...




Jag som hellre velat träffa Dig i verkligheten och säga allting till Dig, istället för att säga det till Din gravsten...
Eller skriva det till Dig här...
Jag hade kunnat skriva hur mycket till som helst om vad vi skulle kunnat gjort...
Nu kan jag bara drömma och önska att ödet hade blivit annorlunda...
Folk blir glada när de ser mig vara glad, le och skratta...
Men vad som finns gömt längst in i mitt hjärta kan de aldrig fatta...

Lilla älskade Emma...
Om Du ser mig gråta där jag sitter för mig själv, så bli inte ledsen...
Det är bara ett bevis på min eviga saknad och kärlek till Dig...♥

Hoppas Du har det bra där uppe i himlen, var Du nu än befinner Dig lilla hjärtat...
Där uppe där vi alla kommer ses nångång i framtiden...

Kram och puss från mig...


 

An angel in the book of life
wrote our baby´s birth
and whispered as she closed the book
- too beautiful for earth.


  

Nu ska jag berätta för dig,
om min systerdotter - en söt liten tjej.

Hon låg i sin mammas mage och levde bus
och skulle snart komma hem till deras hus.

Men så hände det hemska vi ej ville tro,
hon skulle aldrig hos dem någonsin bo.

Hennes hjärta det fina och lilla
blev plötsligt alldeles helt stilla...

Hon blev en ängel innan hon kom ut
och möte blev till avsked i samma minut.

Vi såg henne ligga där i sängen så sött
och mitt ansikte blev alldeles blött.

Av tårar som trillade ner för min kind
för Emma hade gått genom himlens grind.

Vi fick ej livet med henne dela
ej visa och lära henne det hela.

Vid mötet med henne kunde jag ej se mig mätt
för vackrare bebis just då hade jag aldrig sett.

Hennes ansikte var så sött, och fint var hennes hår
tio små gulliga fingrar och tio fina tår.

Men vi får aldrig se när hon skrattar och ler
och kommer aldrig att se henne på jorden mer.

Men trots allt så lever hon ännu kvar
för inuti våra hjärtan vi henne alltid har...




Kommentarer

  • Görel säger:

    Ibland är livet djupt så det förslår!!

    2010-07-22 | 10:01:38
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Så fint du skriver...Oerhört tragiskt o orättvist..Kram o tanke

    2010-07-22 | 10:22:01
  • Agneta säger:

    Älskade Jennie... sorgen känns säkert lika stor för dig som den gör för Josefines familj... Du, som var med hela tiden denna dagen... du som hade sinnesnärvaro att hjälpa dem med att ta foto, stötta dem, prata med dem, gråta med dem...

    Ja du är verkligen en underbar storasyster.

    Pappa och jag har världens finaste döttrar! Vi älskar er så mycket.

    Så fint du har skrivit till och om Emma.

    Kram och puss.

    2010-07-22 | 10:32:39
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Åhhh, nu rinner mina tårar igen....men jag ska försöka skriva.

    Jag är så tacksam för att du var hos mig och Stefan den dagen, alla kramar som jag fick, allt vi pratade om, vi grät tillsammans.

    Jag är så glad att vi har varandra och att vi står varandra så nära.

    Du skriver så fint till Emma, jag läste det du skrivit i morse säkert 2-3 gånger, mina tårar forsade ner från mina kinder....

    Du är den bästaste systern man kan ha och jag önskar att vi alltid kan prata om allt och att vi alltid kommer att stå varandra så nära som vi gör, jag älskar dig massor.

    Kramar Josefine

    2010-07-22 | 20:27:08
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jossa!!!



    Det var självklart att jag skulle vara hos Er där på sjukhuset på förlossningen. Men det var inte självklart att det skulle bli som det blev...

    Det är en trygghet för mig att kunna prata med Dig om precis vad som helst, och det är en trygghet att veta att vi alltid har varandra om något skulle hända, och det kommer hända många saker till, det känner jag på mig.

    Både roliga och jobbiga saker.

    Man kan inte få bättre hjälp än det som vi gör.

    Vi pratar och är öppna - men inte som en bok, för

    det står inte skrivet någonstans på oss vad eller hur vi känner. Ibland kan det vara svårt och osäkert att veta HUR man ska inleda ett känsligt ämne, men det känns bättre att säga nåt - än att inte säga nåt alls...



    Jag älskar Dig också jättejättemassor och Du är den Bästaste lillasystern man kan ha...



    Pussisar och kramisar Jennie!!!!!

    2010-07-22 | 21:41:24
  • Jennie säger:

    Mamma...



    Du och pappa är för det första mina älskade stöttepelare och ibland vet jag inte hur jag skulle klarat av vissa situationer utan Er hjälp.

    Utan Er hjälp och det förtroendet jag fått av Er, så tror inte jag att jag hade varit den jag är idag...



    Att kunna klara av en sån till en början otröstlig och helt ofattbar tragedi som jag gjorde den dagen för två år sen, kunde jag aldrig tro skulle hända mig, och hur jag såifall skulle kunna fungera som vanligt igen efteråt. Men eftersom Ni alltid varit så noga med att vi ska kunna prata om (nästan) allt som gnager i oss utan att egentligen veta vart man ska ta vägen med alla känslor, så har jag faktiskt lyckats ta mig upp till ytan många gånger när jag trott att det inte fanns mer kvar för mig...

    Bara tomhet och ovisshet.



    Så Ni två har verkligen bevisat att FAMILJETERAPI är den bästa medicinen man kan både ha, få och ge....



    Älskar Er sååå otroligt mycket!!!!!

    Kram o puss Jennie

    2010-07-22 | 21:54:50

Kommentera inlägget här: