Mitt I Livet...

Lite längre än förra...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja den marknaden hade vi lika gärna kunnat vara utan...
För det första frågade vi om vi kunde stå långt fram så jag slapp gå så himla långt.
"-Visst!", sa en tjej och visade oss vart vi skulle köra.
När vi kom fram till "vår" parkering, såg vi att vi inte alls var långt fram.


Knökigt och bökigt som fan var det att putta på vagnen där i den sandiga, jordiga, ojämna marken som dessutom var full med lömska kaninhål, innan vi väl kom fram till marknaden.
Jag köpte två påsar med kulor att plantera blommor i (ja det är sant och låter konstigt, och jag behövde få en förklaring och det var så här; Man lägger de pyttesmå plastkulorna i en glasskål eller det man vill plantera i, men det blir finast och mest effektfullt med nåt av glas. Sen fyller man på med 1 liter vatten och låter det stå i 6 timmar. Då har kulorna fyllts med vatten och det är dags att skaka av all jord från blomman, perfekt med orkidéer, och sen sätter man i den i skålen. Sen behöver man bara fylla på med lite vatten när man ser att nivån sjunkit. Detta håller upp till 1 år!!! Så det ska verkligen bli kul o se om det funkar, för då ska jag köpa fler på andra marknader - nästa år. Bild kommer när jag testat dom...) 
Sen blev det en salt rem, Hanna köpte varma chips och en klubba, hon hoppade studsmatta, och såklart blev det en låda chokladtoppar när vi gick mot bilen!!!!!
 
I morgonbitti, typ innan halv nio, ska vi få vi besök av rörspolarna.
De ska se om det funkar att rensa rören från toa in till tvättstugan.
Det är ju lite jobbigt att inte kunna duscha utan att behöva oroa sig för att vattnet inte rinner undan tillräckligt snabbt, utan kommer ut på toagolvet istället. Skitkul...
När tvättmaskinen tömms på vatten då blir det mellan 5-7 cm vatten på golvet ovanför golvbrunnen...
Nåt skit är det och bort ska det!!!

Senare efter lunch blir det en tur till Kiviks Musteri och sen till Café Annorlunda o käääga kaaaaagor o slurrrrrpa kaffe!!!

Hanna: - Mamma, vet du om att man får äta hur många kakor som helst där vi ska i morgon?"
Jag: "- Ja, det brukar finnas 7 olika sorter och man får ta en av varje så det blir 7 st!"
Hanna: "- Mmm, men sen får man ändå gå fler gånger och ta fler kakor, hahaha!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: