Mitt I Livet...

Lund, Malmö och Burlöv...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag vaknade jag när klockan var 8.12 och fick lite lätt panik.
Vi skulle ju köra till Lund kl 8.30!!!
Hur faaaan skulle vi nu hinna??
Vi åt mackor i 120, Filip fick sin gröt och Fidde gick o köpte bullar.
Väskorna packades i raketfart och när vi var klara och stod klara i dörren för att köra - bajjade Filip!!!
Tur han gjorde det DÅ!!!

Vi var i Lund 09.27 och jag hann i tid.
Fidde, Filip o Hanna gick en lång runda undertiden jag var där.
Allt såg bra ut fast det hade ökat lite till, så jag ska dit igen om 2 veckor den 4/8.
Då blir det kanske den (hoppas inte) sista gången.

Sen körde vi vidare till Malmö Park.
Det första vi gjorde var att äta våra bullar.
Solen gassade och det var kvavt redan kl 11.30.
Vi gick in på karusellområdet och Hanna ville åka ALLT...
Slänggungorna var väl lite för högt upp så hon ångrade sig och ville hoppa studsmatta.
 

Hon åkte Fantasy Boat som snurrade varv efter varv efter varv...


Pariserhjulet valde jag bort denna gången, lite väl högt upp för mig nu...


Fidde lyckades ta ett gosedjur till Filip och han mös meddetsamma...


Klockan var lite efter 15 och vi var först på väg hem...
Men vi körde vidare till Burlövs Center och vad gör Hanna där inne då???
Hon tar Filips mugg, sätter sig och börjar sjunga och ska tjäna kosing, hahahaha!!!!!


Jag hittade två tröjor (2 för 99kr) och en hoodtröja (79kr) till Filip på Cubus.
Hanna fastnade inne på BR och ville inte gå därifrån, såklart.
Vi blev hungriga, men ville inte äta på samma ställe...
Jag var sugen på wokad kyckling med äggnudlar.
Fidde o Hanna gick till Macke Donke och åt...
Sen var jag ganska trött i höft, rygg och fötter, så vi körde hem.

Filip vägrade somna i bilen.
Han gnuggade ögonen flera gånger och mös med gosefilten.
Ögonlocken slöts ett antal gånger, men kom på att han FICK bara inte somna.
Det KUNDE ju hända nåt kul...


Men det gjorde det inte.
Så när vi parkerade och jag lyfte upp honom från bilstolen, tittade han på mig, log och la huvudet på min axel.
Vi plockade upp från väskorna, kokte kaffe, satte oss ute i uterummet - och drack en kopp kaffe.
Hoppades på att Filip bara skulle äta upp sin gröt, och sen vara så trött att han somnar hur lätt som helst. 
  

Då ringde det på döra...
Det var Anitha & Rune som hade tagit sig en cykeltur hit.
Hanna visade att hon kunde "rocka" med sin rockring och hon är riktigt bra på det.
Igår när mamma o pappa var här, räknade mamma hur många varv hon klarade.
Hela FYRAHUNDRAARTON varv!!!!!!!!!
Men så många orkade hon inte idag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: