Mitt I Livet...

Om man ändå vore en gris... ibland!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag var sååå sugen på nåt sött för en stund sen och kollade i skafferiet om det fanns nåt ♥Marabou mjölkchoklad♥ kvar.
Näää det såg lika mörkt ut där... som på Kameruns avbytarbänk, hahaha...
Men jag hittade en burk med Caramints, såna man köpte på båten mellan Helsingborg/Helsingör för ett X antal år sen, men dessa var köpta på ett annat ställe och inte för så många år sen.



Dagens frågor:

1. Vilket ord tycker Du bäst om?
Choklad, för det smälter så gott i min mun...

2. Vilket ljud gillar Du mest? 
Barnens skratt...

3. Vilket yrke hade du aldrig velat utbilda dig till?
Gynekolog, bläää...

4. Vilka svordomar använder du mest?
Fan

5. Vilket ljud får du rysningar av?
När man skär i frigolit...

6. Vilket ord säger Du mest under dagarna?
Hanna och Filip...

7. Vad tror Du att Gud skulle sagt till Dig då det är Din tur att stiga innanför pärleporten?
"-Du tror visst inte på mig, så det är ett under att Du får komma in!!!"

8. Vilket ord hatar Du mest?
Arbetsförmedlingen...

9. Vad är det töntigaste i klädväg enligt Dig?
När man har strumpor i sandaler...

10. Vad glömmer du aldrig att ta på Dig?
Deo...

----------------------------------------------------------------------

En sak jag kom på just nu när jag drack mitt vishyvatten, är att Filip dricker hellre kolsyrat vatten - än vanligt vatten!!!
Jag hade inget vanligt vatten med mig en gång vi var i stan, så han fick lite kolsyrat vatten i korken och efter det lilla, ville han ha mer...
Tar jag fram ett glas med kranvatten här hemma och frågar om han vill ha lite vatten, vänder han med gåstolen meddetsamma.
Men ser han att jag öppnar korken till det kolsyrade vattnet, kommer han leendes mot mig med öppna armar och visar att han också vill smaka!!!!!

----------------------------------------------------------------------

Syrran frågade om vi ville köra med till stranden i morgon.
Till en början var jag sugen på det, men...
Efter jag tänkt ut vad jag behöver asa med oss så blir det lite väl mycket.
Och jag har en tendens att bli trött väldigt fort nu med.
Lite lättare när man är två vuxna...
Så blir det härligt varmt i morgon så kör vi hellre ner till badet här.
Filip älskar att bada o plaska i sin "badstol" och är inte rädd för att få vatten i fejjan ett dugg.



Visste Du förresten att:

...myror alltid ramlar på höger sida när de är berusade.

...en krokodil inte kan räcka ut tungan.

...en gris-orgasm varar i 30 minuter.

...en loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd, det är som om en människa skulle hoppa lika långt som en fotbollsplan.

...människor och delfiner är de enda djur som har sex för nöjes skull.

...en kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud, innan den svälter ihjäl.

...en del lejon parar sig över 50 gånger om dagen.

...flodhästen är det djur i afrika som dödar mest människor.

...fjärilar smakar med fötterna.

...i Sydafrika finns en jättelik daggmask som kan bli 6, 7 meter lång.

...elefanterna är det enda djur som inte kan hoppa.

...strutsens öga är större än dess hjärna.

...den mängd kött en Tyrranosaurus Rex kunde ta i munnen skulle räcka för att försörja en familj på fyra personer i en månad.

...anledningen till att pojkar i tolvårsåldern är så klumpiga, är att de växer så fort att hjärnan inte hinner lära sig kroppens nya storlek förrän den växt ytterligare.

...man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: