Mitt I Livet...

På resande fot...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse vaknade jag 05.08 av att Filip började gny lite och snurra rundor i sängen.
Han började bli hungrig.
Jag gjorde en flarra välling och tog upp honom.
Fidde vaknade också till o frågade vad klockan var.
Vi hade ställt mobilerna på 05.35 för han, mamma o pappa ska åka till Tyskland idag med buss till BorderShopen och handla saft, vischyvatten, mjölk, kaffe, och läsk.
Näääääääää, tror inte det!!!
  

Vi har precis ätit frukost och det ser ut att bli en dag vid poolen här nere idag.
Hanna frågade om vi kunde köra till stranden idag med, men det gör vi nog inte.
De öppnar 11 på Tollarpsbadet, så är vi klara tills dess så kör vi dit.
Syrran + familj ska till IKEA och handla satan till toaletten och köket.

Fidde jobbar 2 veckor till, sen har han semester.
Måndagen på hans första semesterdag ska jag köra in till mvc och lämna blodprov...
Extrapersonalen från mvc ringde hit igår o sa att provet från förra testet hade kommit och min ord mvcsköterska brukar alltid säga värdet, men hon den nya sa ingenting.
Stupido.
Det enda hon sa var typ:
"- Kan du komma hit om två-tre veckor o ta ett nytt prov, de ville att du skulle göra det?

Jag:
"- Ja jag kan komma den 19:e när min man har semester!"

Hon:
"-Jaa... de ville ju helst att du skulle ta ett nytt inom två till tre veckor...!"

Jag lite irriterad: 
"-Jo men det blir det ju om jag kommer in den 19:e och eftersom min man har semester då så slipper jag ta med barnen in bara för ett sketet blodprov!"

Hon:
"- Ehhh ja jo men kom du hit den 19:e så skriver jag en lapp att du kommer då, och så säger du bara till hon som sitter i kassan att du ska ta blodprov och att du ska göra det innan kl 9 för....!"

Jag väldigt irriterad men med så vänlig röst jag kan:
"- Du jag har gjort detta så många gånger i fjol och nu under denna graviditeten med, så jag vet nog hur det ska gå till!!!"

Hon:
"- Vad bra, jamen då säger du bara till i kassan när du kommer då!!"

Jag riktigt mycket irriterad:
"- MMMM, hejdå!!"

Alltså jag säger bara en sak.
Är man vikarie så ska man väl inte vara så korkad som hon?
Speciellt inte på mvc...
Hon m¨ste ju fattat o läst i mon journal att jag gjort sånt här med proverna innan?
Jag fick dålig kontakt med henne första gången vi träffades på mvc för att hon tyckte att jag sa hur jag ville ha det med det ena och med det andra osv, och hon har inte blivit bättre, utan bara mer retsam och störig. Det bevisade hon ytterligare en gång nu igår med detta jäkla samtalet!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: