Mitt I Livet...

Poolbad i Tollarp...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja det blev Tollarpsbadet idag igen.
Vi åt lunch först innan vi körde dit.
Så fort Hanna hoppade i vattnet och Filip fortfarande satt kvar i vagnen, så började han bli sprallig såklart och ville också i så fort som möjligt.
Jag tog på honom badblöjan och blåste upp hans badstol och gick ner till vattnet.
Det var riktigt skönt idag och Filip sprattlade iväg och jagade Hanna.
Det är skönt att han kan "simma" runt själv så jag inte behöver bära och hålla honom hela tiden, utan jag kan ta några sköna simtag och plötsligt känna mig 30 kilo lättare!!!
Jag trodde att han skulle sova en stund efter 20 minuters badande och lite efterrätt, men nää-då, han skulle inte sova.
Bara bada!
Det märks att han är som sitt stjärntecken - VÅG.
Han rusar fram i sin egen hastighet och är inte rädd för att det är kallt eller för andra som skvätter.
Hanna är också ett riktigt vattendjur, och det är så kul att se de båda skratta och ha roligt när Filip jagar henne. 

Ikväll hämtade vi Fidde vid idrottshallen där bussen lämnat av honom och packningen.
Han hade köpt öl, cider, rum, saltlakritsvodka, Baccardi melon och en flaska med nåt med fläderblom...



Det bidde nåt att tugga på med...
Riesen, lakritsdjur, salta pingviner och Skippermix.
Hanna fick en påse tuggummi, en Hello Kitty manick med en klubba,
en kartong med påläggschoklad, och choklad som smakar Kinderägg...



Jag fick en parfym som hette GUCCI 2 edP 50 ml och den hade jag
doftat på innan, så jag visste att den skulle dofta gott... 

Gucci II, EdP 50ml
Den har inslag av mandarin, apelsin, viol, och heliotrop.
En kvällsdoft sägs det... 

Jag pallade inte laga middag så vi beställde pizza.
Lätt att beställa, lätt att duka, lätt att äta, och lätt att bli mätt.

I morgon blir det nog bad i Kronoskogen för vår del.
Fidde är ju med och kan hjälpa till att bära, hehe.
Hoppas det är varmare än i förrgår, men den chansen är nog inte så stor... 
Mamma, pappa och syrran med familj skulle visst också dit.
Det blir en familjeträff på stranden istället för hemma hos nån.

Ha en skön dag i morgon!!!

Kramelikram.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ännu en härlig dag me sol o bad:) Mmm mkt nice dricka ni har hemma nu då;) kram

    2010-07-03 | 23:02:09
  • Görel säger:

    Vilket mysigt liv!! Jag är ock våg men ingen jättehejare på vatten. Bara i varmt vatten.

    2010-07-04 | 13:39:55
  • Agneta säger:

    Ja kul hade vi både på Tysklandsresan och i Kronoskogen... Kram älskar er.

    2010-07-04 | 18:20:00
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    En jäkla massa "bränne" att dricka och inget till dig....men du får käka godiset istället!!!!

    Kramisgottis :-)

    2010-07-04 | 22:00:05
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria... jo det ser ut till att vara gott!!! Ni kan ju komma hit en lördag och äta gott och festa till lite om ni vill. En spelrunda skippar vi inte heller hehe... Kramis!!!



    Jossa... En hel del "bränne" o lite till.. men känner jag Fidde rätt så finns det säkerligen kvar till mig med om ett halvår av det starkaste, cidern lär vara uppdrucken haha! Kramisbrännis

    2010-07-04 | 23:16:06

Kommentera inlägget här: