Mitt I Livet...

Rastat flickorna...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse drog vi till Helsingborg med Robban, Rita och barnen för att ägna 3 timmar inne på BUSFABRIKEN!!!
Filip tyckte det var jättekul att sitta inne i lekhagen med alla plastbollarna och banka, smaka och kasta iväg dom.
Hanna och Olivia sprang iväg och lekte var för sig.
Svetten lackade när de kom tillbaka för att äta.
Jag o Fidde åt kebabtallrik och Hanna åt chicken nuggets med strips.
Filip åt Farmargryta!!!

Efter det åkte vi vidare till VÄLA och spenderade ett antal timmar där.
Jag hade känningar i magen hela tiden men den sista timmen fick jag blodtrycksfall och behövde kaffe och nåt sött. Det blev en Mocha Latte som slöks nästan på en gång, och en kaka som hette nåt med "Manhattan..".
Jag hittade en tröja, ett diadem och en silverklämma till Hanna som hon ska ha på sig i morgon på discot hos dagiskompisen C.

Vid 17-tiden var det dags att åka hem.
Medan vännerna rattade mot Tollarp, valde vi att svänga inom Citygross först och kolla lite.
Jag som älskar saltlakrits, hittade en stor burk med SALTLAKRITSFLAKES att ha på glass!!!!
En stor tub chokladsås blev det med.
Bullar, presenter till kompisen C, nya nappar, pastasås, salladsdressing, äggnudlar och lite annat smått o gott.
Hela 2 timmar var vi där inne!!!
Sen pallade jag fan inte gå nånstans mer, så vi körde hem.
Filip somnade i bilen 20.10 efter att ha försökt hålla sig vaken så länge som möjligt.
Han gnuggade ögonen titt som tätt, drack sin välling, mös med filten och sen orkade han inte hålla ögonlocken öppna mer...
Han vaknade precis när vi stannat bilen hemma och blev klarvaken.
Typiskt, men det är som det alltid brukar.
Men han var uppe en stund, fick lite välling till och nu sover han gott igen.

I morgon ska vi köpa en fårskinnsfäll till vagnen och Fidde ska hämta sitt graverade halsband.

Nu ska jag snart in o lägga mig för jag känner mig ganska slut i kröppa efter denna dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: