Mitt I Livet...

Rent i rören...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu har Rörspolarnen varit här och spolat inne på toa och i tvättstugan.
Det var skit i röret på toa, som vi visste, men röret i tvättstugan låg i vinkel och det var det som försvårade utrinningen. Det ska bli intressant att se hur vattnet rinner undan efter vi duschat, om det är som innan eller om det blivit bättre. Lutningen till golvbrunnen är ju inte den bästa heller där precis. Men nu har de gjort vad de kunnat och vi kan bara hoppas på det bästa...

Nu är Fidde o Hanna ute och cyklar.
Hon har blivit jätteduktig på att hålla balansen utan sina stödhjul.
Men det där med vilket som är höger och vänster sitter inte riktigt lika bra än.
Jag försökte lära henne igår efter hennes o min runda, att hon cyklar alltid på höger sida och då är ju vänster den hon inte cyklar på!!!
Efter det gick det lite lättare när jag sa vilket håll vi skulle svänga åt.
Vad det kändes konstigt igår när jag cyklade...
Det var ju inte det lättaste att komma upp på cykeln eftersom magen var i vägen där framme där styret var.
Så jag fick ju liksom försöka komma upp lite på sidan, typ...
Men det var skönt att märka hur fort man kom fram från punkt A till punkt B utan att få känningar i nedre delen av magen, haha!!!

Snart ska vi käka lunch och sen bär det av till Kivik.
Det är ju inte billigare att köpa nåt där än direkt i affären här hemma, typ saft eller kräm, men det är ju en lite speciell känsla att handla det där det tillverkas...
Så är det med allt tycker jag.

Nu ska jag fixa ihop lunchen och så hoppas jag att vi får ett bra väder undertiden vi är iväg.

Toodelidooo!!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Bra väder fick ni!! vi hade rörspolarna här i fjol, men de spolade sönder våra redan förmultnade cementrör, (Sant-det var urgamla rör) så vi fick gräva upp allting och lägga nytt! Lycka till med duschandet!

    2010-07-28 | 18:11:34

Kommentera inlägget här: