Mitt I Livet...

TillväxtUL och mvc i vecka 31+6...

Kategori: Nio månaders längtan

I morse körde jag in till CSK för att göra ett tillväxt-ul och höra vad hon beräknas väga i denna veckan som nu är vecka 31+6.
Hon väger ca 1.8 kg - fast jag har lite svårt att tro på den uppgiften med tanke på min stora mage, hrmm...

Jag frågade om hon kunde jämföra och se vad Filip beräknades väga då jag väntade honom.
I vecka 36 var vikten 3.2 kg, men veckan efter när han föddes, var vikten på 4000 gram.
Och att de lägger på sig 200 g i veckan efter vecka 37 tror jag inte så mycket på...
Sen sa hon att det kan alltid slå fel på 10% mer eller mindre och det kan det mycket väl göra, men på två barn än så länge har det inte stämt så bra på deras viktuppskattningar...


Sen var det mvc direkt efter.
Therese hade kommit tillbaka från sin semester som tur var och allt var i sin ordning igen.
SF-måttet låg på 33 cm.
Blodtrycket = 116/68
Hjärtljuden
slog på 154 slag/min
Ingen äggvita
nu längre. 
Vikt = fortfarande + 6 kg

Kommentarer

  • görel! säger:

    Glass i stora lass! Det var egentligen den jag skulle kommentera.. Men det gick inte! Gick bra här istället!! Kram och må gott!!

    2010-07-26 | 19:43:29

Kommentera inlägget här: