Mitt I Livet...

Totalt värdelöst besök...

Kategori: Nio månaders längtan

...och onödig bensin gjorde jag av med idag då jag o barnen åkte till csk för att snacka med spec läkaren Christel Åkerman.
Men när jag kom in på hennes rum, var det en annan läkare där för hon hade semester!!!
Mitt besök gick ut på detta:
Läkaren: -Jag ser att du besöker Lund och gör olika mätningar där?
Jag: -Ja jag åker dit varannan vecka nu och gör en blodflödesmätning!
Läkaren: -Jaha och det innebär?
Jag lite fundersam över att han som är läkare inte vet vad det innebär: -De kör ett UL där de kollar så bebisen får tillräckligt med syre och blod i sig eftersom jag har en immunisering och ökar flödet så minskas mängden av både blod o syre till bebisen och då får man göra en blodtransfusion via navelsträngen innan hon är född, eller så gör de den direkt efter att hon fötts om jag gått mer än till vecka 36!
Läkaren: -Okeeeej!
Jag satt tyst i nån minut och sen sa han:
- Men sen tar du blodprover till blodgruppering med, gör du det med i Lund eller?
Jag: -Nej på mvc eller på vc i Tollarp!
Läkaren: -Okeeeeej... men vet du vad...? Ehhhum.... vi gör så här.... eftersom du går på så täta kontroller och de håller så bra koll på Dig i Lund, så tycker jag att det är helt onödigt att Du kommer hit här till spec mödravården! 
Jag: - Jaa.. det har jag sagt till Christel innan och att det vi säger till varann, kan vi lika gärna ta per telefon!
Läkaren: -Ja den enda gången Du behöver komma hit är ju när Du ska göra UL och det ska Du göra den 26/7!
Jag: - Jo jag vet!


Sen var allt klart!!!
Vi satt där i typ 10 minuter.
Varför detta katastrofala och onödiga samtal som inte gav MIG nånting????? 
Är det konstigt att man har lätt att bli irriterad på läkare, eller vad man nu kan kalla honom som inte visste nåt och jag fick precisera det jag gör i Lund???
GRRRRRRRRRR......
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här: