Mitt I Livet...

Ny månad...

Kategori: Livet från hjärtat...

Första juli...
Filip sov gott hela natten och Hanna har inte pratat i sömnen nåt alls i natt till skillnad från de andra nätterna.
Jag o Fidde kan vakna och halvsitta i sängen och titta ner på henne och höra precis vad hon säger.
Nån gång har hon pratat om Pa, en annan om Olivia.
En gång hörde vi att hon var arg och skällde liksom på nån men vi hörde inte vem det var...

Först nu på eftermiddagen har solen tittat fram.
Jag har tvättat en maskin ljusa kläder, en med handdukar och en med lakan som jag hängt ut för att torka.
Passade på att städa och göra rent i tvättstugan med eftersom det låg en massa skit överallt, typ jord, en död blomma, fula krukor som jag inte använder, kläder som är för små till Filip, en liten julgardin som jag inte tänkt på som satt uppe så den har jag tagit ner nu plus en hjärtlampa.
Jag satte upp en bambujalusi i uterummet som jag hittade i tvättstugan, så förhoppningsvis blir vi lite mindre bländade när vi sitter vid bordet.
Ikväll ska vi äta kyckling, ris så då får vi se om jalusin hjälper eller inte...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: