Mitt I Livet...

Utomlandsvärme på G...

Kategori: Livet från hjärtat...

28 grader hade vi inomhus i morse kl 8...
26 ute.
Hela dagen har vi tillbringat på stranden i Kronoskogen med mamma, pappa och syrran med familj.
Vi träffade Anitha o Rune där med.
Det var så varmt på stranden att det gick inte att ligga stilla en längre tid, utan det blev till att doppa sig så fort som möjligt. Kallt som faan i början, sen behagligt för benen upp till knäskålarna, sen längre ut började man känna av det k-k-kkkalla...
Tillslut så blev det ändå att man doppade sig helt/dök, efter ett sk "kyckligdopp" som man varnat kroppen inför vad som komma skall, hehe. Barnen var som fiskar hela tiden. De låg i och simmade eller lekte som ingenting. Till och med MAMMA doppade sig i havet idag!!!!!!
Jag tror hon sa att det var 19 grader där ute där vi var!!??
Tyckte faktiskt att det kändes varmare...
Filip tyckte också att det var roligt att plaska idag.
Till en början var det kallt och han ville bara sitta uppe i min famn.
Rätt som det var blev det plötsligt 37 grader i vattnet - precis där jag stod, hahahaha!!!
Han lossade på bläran lite...

När vi gick in mot land igen så var vi så "bedövade" på benen att det kändes som att det var 30 grader i det grunda vattnet. Jag tror aldrig att jag har varit så här varm och överhettad nån gång. Jag tyckte det var så skönt att doppa sig i det kalla vattnet idag och önskade just då att man övernattat på stranden för att kunna doppa sig när som helst...

Vi grillade korv till kvällsmat och sen gjorde jag SMORES!!!

Filip hade svårt att somna pga värmen och det säger jag inte om!!!
Vi vädrar med fönsterna på vid gavel och innan vi la oss igår, rullade vi ner alla persienner - och det är inte lika varmt idag som det var igår. Men på nätterna när man inte har fönsterna öppna så mycket, så kommer den där obehagliga kvavheten smygande igen. Min kudde är kall och fuktig av äcklig nackasvett, så jag funderar skarpt på att ha en handduk på kudden i natt...
Jag skulle också kunna sova på ovanvåningen i soffan med fläkten igång.
Men risken finns att inte Fidde vaknar om Filip skulle vakna och behöva nappen eller nåt...
Får väl ta upp honom med och lägga honom intill mig efter att jag fört ihop de bäda sofforna till en säng.
Iiiiuuuuww... det lät tungt och jobbigt...

I morgon är det Fiddes sista jobbevecka och det ska bli såååå skönt att ha han hemma så jag kan få lite, eller MYCKET avlastning nu på dagarna. Jag måste varva ner emellanåt, men det är inte så lätt just nu.
Tjoohoooo... just nu mullrar det ute så jag kan ju bara hoppas på lite regn och uppfriskande luft i natt.

Ha en härlig vecka!!!

 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hmm kan inte kommentera de nyaste av dina inlägg:(Blev 5 tim vid kantarellen idag-aldrig badat såå mkt som idag-trött på denna jättevärme-jubla oxå när de braka loss i kväll:) Lite bränd efter stranddagen oxå 30 gr i lgh när ja kom efter "min helg" hos Pa-kändes som ja ej kunde andas men lätta ju pytte lite nu...kram

    2010-07-12 | 00:23:18
  • Agneta säger:

    Javisst ääääääääääär det skönt med värme, men som du säger,det ska vara i närheten av vatten så att man kan svalka av sig... Tänk istället hur det kändes i vintras när värmepumpen inte fungerade... så går det lättere att stå ut med hettan nu!Kanske!

    Det går inte att kommentera det översta inlägget. Kram älskar er.

    2010-07-12 | 11:23:54
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: