Mitt I Livet...

Varmt, klibbigt och helt stilla...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nä nu menar jag inte att jag har fått benen vaxade eller nåt annat...
Jag snackar om hur vi har det i huset.
Nu snackar vi V-Ä-R-M-E alltså!!!
Nästan som när man är utomlands på ett pisshotell.
Riktigt jäkla varmt, småkryp överallt och ingen aircondition.
Det är en pina...
Det är fanimej värre än en öm finne i röven.


I morse körde jag o barnen till Willys och handlade.
Ganska varmt i bilen så det blev att maxa airconditionen på direkten.
Risken hade varit värmeslag på tre röda annars.
Inte så mycket folk i affären och båda barnen var mätta efter frullen.
Toppen.
Hanna sa att vi kommer nog frysa när vi ska ta mjölk.
Mmm, förmodligen.
Jag njöööt när vi gick in i kylrummet, haha...
-Jag är törstig mamma!
Vi hinner vara i en affär i max tre minuter, sen kommer det påståendet alltid...

Jag blev såå sugen på en vattenmelon och roffade åt mig en som såg bra ut.
Melonen var fin, men 53 kronor???
Ett jäkla tjockt skal som man slänger, 80% vatten och ett hundratal kärnor som man också spottar ut...
Jag la den i vagnen ändå - för jag skulle tugga melon idag.

När vi var hemma plockade jag in alla varor, hörde en trött o smågnällig kille och en tjatande tjej om vi kunde köra o bada.
Asvarmt i huset och min puls var nog uppe hos fåglarna.
Så jag gick in o la mig på sängen och andades några lugna andetag och fick varva ner lite.
Efter vi käkat lättlunch, så packade vi badväskan och gjorde oss klara.
Syrran o barnen skulle också ner.

FAAAAN VAD SKÖNT ATT DOPPA SIG!!!!!
Det var 26 grader enligt personalen, men i början känns alltid vattnet kallt, men jag tyckte det var ljuvligt, hahaha... annars är jag en mes och doppar mig sist.
Filip tyckte inte det var så kul idag när han satt i sin badstol.
Han ville bara vara hos mig...
Trött var han också och idag somnade han faktiskt efter 20 minuters ivrigt försök till att sitta upp i vagnen och absoluuuuut inte missa nåt.
Men tröttheten tog ut sin rätt och han somnade så gott med sin snuttis bredvid sig.
35 min, sen vaknade han i lagom tid för att hinna smaka på min Piggelin, haha.
Han är en riktig njutare den...

Ikväll blev de påfyllning i frysen från Glassbilen.
Lite försenad på dryga 25 minuter, men när den väl kom så gick det inte att undgå det.
"- NUUUU KOMMER GLASSBILEN MAMMAAAAA!"



Försökte vädra-lufta-fläkta till det lite här inne ikväll, men det är visst lika lönt som att torka sig med en blöt handduk. Jag kan inte sova gott när det är varmt i sovrummet. Det GÅR inte. Jag känner en obehaglig minipanik och jag får svårt att andas. Jag måste ha det svalt. I natt var det inte lika varmt men det var för varmt för mig ändå, så jag gick upp, öppnade kylen, svalnade av mig lite  - och andades kallt, hahahaha...
Vad gör man?
Lägga mig i uterummet gör jag inte.
Hur ska jag kunna ligga där?
Och på vad?
En tunn liten stoldyna??
Nä... hade jag kunnat dela på vår Tempurmadrass, så hade jag nog legat skönast på den.


Usch... nu ska jag snart lägga mig och antagligen i ett fesvarmt rum.
Snälla vädergudar.. låt det regna i natt så jag kan sova, och gör fint väder i morgon på dagen så man kan sola o bada!!!

  

Kommentarer

  • Görel säger:

    Yippie! Det gick att klicka in sig! Jo, tack den här värmen....tär. Tror du man kan hyra in sig i willyskylen?

    2010-07-10 | 16:55:54
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Jajamen nu går det ju att kommentera igen. Javisst är det varmt i sovrummet på natten. Vi har båda fönstren öppna så att det blir tvärdrag, men det blåser VARMT!!! Jag klagar inte, för äntligen kan jag svettas fast vi är i Sverige! Kram älskar er.

    2010-07-10 | 19:32:24
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Mmm tycker denna värme e jobbigt..Men förstår att för dig e de lite mer ju..Bara tacksam ja e ledig en vecka till:)kram

    2010-07-10 | 22:05:12
  • Görel säger:

    Här kommer en kommentar från jubbet oxå! Idag ska det bli havet (förhoppningsvis..)

    2010-07-11 | 07:38:01

Kommentera inlägget här: