Mitt I Livet...

En underbar Midsommarafton...

Kategori: Livet från hjärtat...

För första gången på många, många år, regnade det inte just denna dag.
Vi var hembjudna till våra goda vänner Robban, Rita, Olivia och Rasmus på eftermiddagen och vi hade "knytkalas" där vi hade med oss lite av varje.
Fidde hade ju sagt att han skulle smaka sillen och det gjorde han med!!!
Han tog en bit av senapsill, vitlöksill, och en bit pepparmakrill.
Vitlökssillen tyckte han var godast för den smakade inte så mycket sill, sa han, haha!!
Jag som trodde att jag skulle kunna ta många fina och härliga midsommarfoto...
Batteriet på kameran är nog ganska dåligt för jag laddade den i onsdags och igår hann jag ta två kort på maten, sen dog batteriet. Typiskt.

Det var såå gott med allt som var framdukat och vi satt utomhus hela tiden i deras mysiga hörna.
Sallad
Ägg
Matjesill
Rödbetssallad
Romröra
Gräslök
Gräddfil
Potatis
Pepparmakrill
Vitlökssill
Senapssill
Västkustsill
Fransk löksill
Löksill
Knäckebröd
Rån

Det spelades fotboll på gräsmattan en stund innan det blev dags att plocka blommor till midsommarkransarna till flickorna. Vi gick på en mysig stig " The Love Of Walk" där vi såg och hörde porlandet av vattenfall och några ankor. Filip somnade i vagnen undertiden vi gick och han sov hela vägen tills vi kom hem, då vaknade han!
Skönt med en liten sovstund sådär...
Flickorna hade inte så många blommor med sig hem så det skulle räcka till varsin krans, så det fick bli några Lupiner, björkkvistar och några gula blommor som växte nära deras hus.
Det var dags för jordgubbar, glass och vispgrädde och det var riktigt mumsigt!!!
Filip fick smaka lite på en gubbe och det tycktes han gilla.
Rasmus åt också på en gubbe och han var så söt när vi frågade honom om han tyckte det var gott. Då rynkade han på näsan, eller hela ansiktet var det nog, precis som att den var lite sur. Men han skulle ändå ha mer, hahahaha...

Senare tände Robban grillen och han eldade med ved.
Jisses vad det doftade gott!!!
Jag fick lite flashbacks då jag bodde hemma och mamma o pappa eldade i deras vedspis, och då doftade det precis som det gjorde igår i grillen... 
Vi skulle grilla marshmallows för att göra SMORES, amerikanskt godis.
Först tar man ett Bragokex, sen lägger man den grillade och sega marshmallowsen ovanpå kexet, sen lägger man ett Noblessechoklad ovanpå där och sen överst ett Bragokex och sen trycker man till så marshmallowsen pressas ut i sidorna.
♥NJUUUUT!!!!!♥

Flickorna somnade i sängen medan de tittade på film.
Filip somnade också tillslut vid 22-tiden i vagnen men vaknade till några gånger.
Det dracks Jäger, Bacardi Melon, någon hemmagjord "Robbansnaps" som luktade jättemycket rabarber, cider, öl och så en jättegod tropisk läsk till mig!!

Vi hade en supertrevlig midsommarafton och jag är så glad att våra vänner - är just våra vänner!!!

TACK SÅ MYCKET FÖR EN TREVLIG AFTON!!!!!!!!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: