Mitt I Livet...

Ett oroligt besked...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag var ju i Lund idag på min blodflödeskoll.
I 25 minuter fick jag leta efter en ledig plats!!!!!
Allting verkade vara bra - tills jag kom in andra gången och fick se resultatet.
Blodflödet till lilltjejen hade inte så bra värden som förra gången.
Värdet ska ligga under 1.30, förra gången låg det på 1.19 och nu på 1.36.
Ökar det ytterligare tills nästa gång så får de kolla hur hon mår och om det behövs en blodtransfusion.
Ju högre värdet är, desto mindre blod får hon i kroppen.
Och väntar man för länge med att kolla blodflödet så att det hinner stiga alldeles för mycket, kan hon dö i magen - inom en månad...

Jag har fått en ny tid redan om två veckor den 6:e juli, för att vara på den säkra sidan.
Fidde måste ta ledigt även om de har hur mycket som helst på jobbet.
Jag vill inte åka ner och få ett ledsamt besked om att hon i bästa fall inte skulle må bra och ev behöva en blodtransfusion, och sen köra hem själv med tårarna rinnandes och känslor som svämmar över. Han måste bara följa med...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Usch så tråkigt... jag vill att allt ska bli bra! Kan man inte göra något annat redan nu? Kram älskar er.

    2010-06-22 | 16:59:47
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Nej tydligen är bara det enda som finns, är att kolla det så som jag gör, fast nu oftare! Ökar det för varje gång så lär det bli ännu oftare. De sa att det finns de som måste kolla det varannan till var tredje dag och då blir de inlagda för att ha extra mycket koll!!!

    Fy vad jobbigt det måste vara...



    Kram, älskar Er.

    2010-06-22 | 17:14:47
  • Maria säger:

    Hoppas allt går bra..Massa kramar o tankar

    2010-06-22 | 22:43:05

Kommentera inlägget här: