Mitt I Livet...

Helgen som gått...

Kategori: Livet från hjärtat...

Lördag

I förmiddags åkte vi in till stan och gick till HM för Hanna skulle ha en baddräkt till simskolan hon ska börja på. Hon hittade en jättefin med turkost i bakgrunden och en massa färgglada rosa fjärilar på. En rosett i svanken och lite volanger på axelbanden. Sen var det ju REA på utvalda badkläder och då hittade hon ett set med byxor med mörklila bakgrund och en masssa hjärtan på (50 kr), sen ett par andra byxor (30 kr) som var rosa med något mönster som jag inte kommer ihåg...
Sen gick vi in på BR. En affär man inte kan missa om barnen är med, hehe. Vi blev hungriga och gick till Favoriten och beställde en Kebabtallrik med pommes till Fidde och en Rödspätta med stekt potatis till mig. Hanna hade en tallrik pommes och så fick hon kött av Fidde. Jag undrade när min mat skulle komma, men det dröjde och dröjde. Fidde hann äta upp sin mat, sen gick han fram och frågade när jag skulle få min rödspätta. Då hade de fanimej GLÖMT bort min beställning!!!!!!
Jäkla töffar.
När jag väl fick in maten, hade jag fått PIZZASALLAD till fisken!!!
Alltså vad var detta??
Jag frågade han som bar in tallriken till mig varför jag fått pizzasallad till fisk?
Han bara ryckte på axlarna och sa "- Vet inte!... Vill du ha vanlig sallad på en tallrik bredvid?"
Då sa jag att kommer man in som ett sällskap som vill äta mat, då vill man bli serverad maten samtidigt och inte behöva sitta o äta själv!


På eftermiddagen var vi bjudna på kalas hos Jossa.
Det bjöds på himmalagad rabarberpaj med vaniljvisp till.
Det är det godaste pajskalet jag vet, när man ska göra efterrättspajer och det är när man har i kokos och havregryn.
Så saftigt och mumsigt...
Denna dag så var det ju BRÖLLOP mellan Victoria & Daniel så vi kollade på det på tv:n liten stund som sände live. Men jag tyckte det var så pass fascinerande att jag kunde inte sluta titta på det när vi kom hem. När jag väl stängde tv:n var kl 00.10 och då höll jag på att somna...
Fidde som ville spela X-box satt på ovanvåningen o spelade.
Såå skönt att ha två tv-apparater nu.
Jag kan se vad jag vill o Fidde kan se vad han vill!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: