Mitt I Livet...

Lilla saknade ängel...

Kategori: Livet från hjärtat...


Idag skulle Du blivit 23 månader.
Tiden går så fort när man räknar efter.
Det känns som igår allt hände.
En skönt minne som inte försvinner - för att vi håller det öppet.
Du är alltid med oss, fast Du inte finns hos oss.
Vi kan prata om Dig, för att vi vill minnas Dig.
Vi kan minnas Dig, för att vi pratar om Dig.
Du är för alltid en del utav oss...

Saknar Dig så...
Moster.




Små, små fingrar
på en mjuk, liten hand
och en doft av ett under
jag hållit i min famn

Små, små tår
på en söt, knubbig fot
Du var allt som vi drömt om
men jag finner inga ord

som beskriver den längtan
vi alltid inom oss bär
en känsla av tomhet
åh, som vi önskar du var här

Små, små fransar
på ett ögonlock stängt
där bakom, de vackraste ögon
som vi aldrig fick se

Små, små läppar
som har havets färg
vars vågor vaggat dig till ro
och du nu slumrat in

I en evighetssömn
du aldrig vaknar ur
En dag vi somnar till samma dröm
då kommer också vi

Jag bara blundar så är jag
tillbaks på den där da'n
Då vi höll dig tätt intill oss
och viskade ömt ditt namn
och tog sedan farväl

(lånad text som jag tycker är så fin)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: