Mitt I Livet...

Med syrran o barnen i stan...

Kategori: Livet från hjärtat...

Tidigt i morse gjorde vi oss klara och körde in till Maxi med syrran o hennes älskade kids.
Hon hade sett en klänning som hon ville köpa där.
Sen körde vi vidare till stan för att gå och njuta i det fina vädret.
Vi ska på kalas hos Anton som fyller 1 år på söndag, så jag passade köpa paket till honom.
Vi käkade mat på Trendie, men i kebabsalladen jag tog, var inte köttet så trevligt...
Man såg rätt stora broskbitar sticka upp från köttet, och då tappade jag aptiten och åt bara upp salladen.
Kebabkött är inte så gott som gyrosköttet.
Det är väldigt stor skillnad på de två sorterna.
Pressat eller inte - det är skillnaden!!!

Syrran köpte öl till hennes man (till fredag kan jag tro) och jag kom på mig själv när jag såg en fin limegrön burk med cider som jag inte sett innan, att jag har inte druckit en enda droppe öl, cider eller sprit - på över snart två år!!!!
  
Och jag saknar inte det heller...
Visst kan jag bli sugen på en öl eller cider när Fidde dricker det när vi grillar eller sitter hemma hos nån och har trevligt, men jag klarar mig lika bra med läsk. Tur man inte är beroende...

Syrran skulle ut till ÖoB men det pallade inte jag.
Vi åkte till Jysk istället.
Där blev det en paket till.
Sen in på Rusta och vad hittade jag där om inte:



Syrran hade sett dessa innan och då kunde ju inte jag
låta bli dessa "småttingar"...



Bara kolla in storleken!!!
En är som tre vanliga!!!
Fan vad gott att grilla dom!!!


Ikväll var det simskola för Hanna igen.
Hon tycker det är jätteroligt.
Många barn som hon känner igen sen innan från dagis.
Än så länge har hon haft tur med vädret där.
Ibland regnar det en halvtimme innan det börjar...

I morgon ska vi nog köra till stan igen och storhandla.
Men det får bli lika tidigt som idag, så har man hela dagen kvar sen.
Bärhjälp hade inte varit helt fel...
En shoppingrobot som bär kassarna när man är i stan och bär in dom när man kommit hem!!!

På fredag när det är Midsommarafton skulle det bli fint väder.
Upp mot 20 grader hörde jag.
Ljuvligt.
Mamma o pappa ska fira den i Halen i Olofström med mammas moster + man.
Det var ju ett bra tag sen vi var där sist kan jag säga...
När jag var runt tonåren måste det varit, eller kanske till och med tidigare...
Jag hittade en rosa klänning i garderoben som jag fått av syrran en gång när vi bodde på Sommarlust men som jag aldrig använt, så den är ju som ny för mig nu.
Ska bara stryka till den lite i morgon så är den slät o fin igen... 
Får se vad Hanna ska ha på sig.
Hon väljer nog också klänning och tunnisar och sina älskade vita finskor som hon älskat sen hon såg och köpte dom.
Filip får ha något av sina nya kläder.
Han fick några byxor och tröjor på HM när vi var där häromdagen...

  



Undrar hur många kottar vi har i vår trädgård?
För ett tag sen så såg jag en vid vårt staket som någon hade sprejmålat på med vit färg.
Så jäkla onödigt...
Igår när jag klippte gräset var där en annan på ett annat ställe men också vid staketet.
Dock utan färg...
Hanna har (antagligen) sett igelkottebajja i gräset, men det kan väl lika gärna vara från katt?
Påminner inte kattaskit och kotteskit om varandra???
Jag sa till henne att jag var inte säker på vem det kom ifrån.
Men en sak var säker, det var inte från pappa, hahahaha... 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hej å hå vad ni hunnit med mycket! Först och främst... klossarna som jag målat har jag en gång fått av Carina ( de har nog varit Jonas). Jag hittade dem i en leksakslåda i uthuset.

    För det andra... mitt inlägg med den mörklila Kallan hade rubrik, FÄRG MEN INGEN DOFT!!! Så var det med det...

    Hoppas nu att ni får en underbar midsommar med mycket skratt och mys.

    Kram älskar er.

    2010-06-24 | 07:15:11
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Skillnaden mellan kattabajs och igelkottebajs är för det första:

    Katter bajsar inte bara rakt ner på en gräsmatta, dom vill helst kunna först krafsa en grop och sen täcka över det.

    Sen för det andra är kattabajs liite större än igelkottarnas....

    Så ni kan nog vara lugna....över gräsmattan i alla fall, kolla istället i Hannas sandlåda, DÄR är ett "bajsparadis" för katter.

    Har ni inget att täcka över på natten och när ni inte är hemma, så fixa det ganska snabbt.

    Kramisdjurbajsis!!

    2010-06-24 | 07:36:19
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: