Mitt I Livet...

Mvc-koll och glykosbelastning i v 27+6...

Kategori: Nio månaders längtan

Syrran passade barnen i morse medan jag var inne på mvc.
Jag drack upp min sötsliskiga drink på tre röda och sen skulle jag träffa min nya mvcsköterska som hette Anette. Inte alls lika trevlig som Therese utan mer som en snobbig stropp.
Till en början frågade hon om jag hade uppgiftsetiketter till blodprovsrören och när jag skulle ta fram dom, öppnade jag min pärm o då såg hon alla mina lappar från tidigare blodprover och sa:
"- Nämen du får nog ta och slänga en del lappar där för vi behöver bara det senaste!"
Då blev jag irriterad och sa:
"- Det ska jag inte alls det göra. De i Lund kollar och jämför de varje gång jag är där så jag ska inte alls det slänga dom!"
Kärringjävel.
Det hon inte vet nånting om ska hon bara skita i och hålla sin bredkäftade trut stängd.
Tur att jag vet hur det ska gå till!!!
Jag hatar semestervikarier på mvc.

Sen kollade hon blodtrycket och det låg på 134/70. 
SF-måttet var på 29 och hon sa var att det hade ökat på kurvan sen förra gången och det gjorde det ju med Hanna med, så det anade jag att det skulle göra denna gången också.
Hjärtljuden låg på 134 slag/min.
Glykosen
 var på 7.2 och det ska ligga under 8 så det var också bra.
Sen förra gången har jag gått upp 1 kilo så nu är det +5 sammanlagt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: