Mitt I Livet...

Regn, åska, blixt och dunder...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse var jag o barnen på vc för jag skulle lämna blodprov.
I receptionen sa jag att det skulle inte vara blodgruppering som de trodde förra gången då de fick ringa till mvc o verkligen höra så det stämde.
Jag kom in på rummet, satte mig i stolen och då frågar de:
"- Jaha... vilka rör är det du brukar ta?"
Jag sa att det är tre stycken lila rör.
När jag berättade att jag har sprutfobi och är rätt känslig till nålarna så fick jag en sån mesig blick och sen sa hon:
"- Va? Har DU sprutfobi som fött två barn och snart ett tredje?"
Då tände jag till och sa lite irriterat tillbaka:
"- Du, det spelar ingen roll om jag så hade haft 20 ungar. Min sprutfobi är inget som försvinner bara för att jag fött barn och får sprutor på förlossningen!"
Men jag är inte lika rädd för smärtan just i införseln som innan, men jag tycker fortfarande att det är megaotäckt att ha en nål i armen. (Ryser)
Hade god lust att motsäga henne om att de som har spindelfobi blir väl inte botad mot den fobin bara för att de ser spindlar och andra småkryp på sommaren...
Jäkla idiot.

Vilket tråkigt väder det varit idag.
Ena stunden är det sol, i nästa så regnar det.
Jag blev skiträdd idag när jag stod och väntade på Fidde.
Det spöregnade och mullrade som fasen.
Kl var runt 14.25 när jag kollade ner i min mobil och i skärmen kunde jag se en riktig skarp blixt. Bara några sekunder senare smäller det till och hörs skithögt precis som att det hände i närheten. Riktigt äckligt när det sprakar och blixtrar så högt.

Nu har vi frysboxen ståendes tom i garaget än så länge, för vi väntar på att det ska bli rätt temperatur där i så sakerna vi har i frysen här inne inte tinar. Tror en lagom temp ligger runt -18,-20 grader... Fidde storhandlade i personalaffären idag när han slutade tidigare och hade fyra påsar fullproppade med kött. Det är helt sjukt vad mycket pengar vi sparar på att han handlar där. Risken finns väl att han tar hem för mycket så man glömmer vad som finns i frysen...

  

Kommentarer

  • Görel säger:

    Då är inte du en potentiell blodgivare! ;)

    2010-06-16 | 14:36:45
  • Maria säger:

    Tycker oxå de e otäckt me blixt o dunder-otroliga krafter som man ej rår på..Hmm undrar om Pa oxå får handla där sen då:)Kan ju hoppas..Skulle frågat dig i lör men glömde..Era midsommarplaner:)? Kram

    2010-06-16 | 19:28:40
  • Jennie säger:

    Görel, nej fy för Zlatan... det skulle jag aldrig kunna bli. Såg på en gång och trodde jag skulle svimma närsomhelst, blev kritvit i fejjan och fick sätta mig ner... Hu för sånt läskigt.



    Maria, Midsommarplaner ja... det har vi inga än så länge... men det är ju några som frågat o så, så vi får väl se hur det blir... Själva då??

    Kram:-)

    2010-06-16 | 21:26:38
  • Maria säger:

    Barnen ska va hos sin pappa o Sofie ska va hos Pa..Så vi vet väl inte riktigt...Min första midsommar utan mina barn:( men så e de ju...Gärna umgåtts me er..om ok för er...Kram

    2010-06-16 | 22:21:11

Kommentera inlägget här: