Mitt I Livet...

Sköna sommar, stanna här hos oss...

Kategori: Livet från hjärtat...

Åh vilka underbara och fantastiska dagar det har varit nu!!!
Jag har kunnat sola OCH somna en stund undertiden Filip har sovit här ute i vagnen och Hanna har lekt.
Snacka om avkoppling till 100%...
Gött som bara den.
Lilltjejen snurrar rundor i magen när jag ligger i solen o göttar mig.
Hon försöker väl skydda fejjan med händerna när solen lyser som mest, haha...


I morse efter vi ätit frulle, gick Hanna ut och började hoppa på studsmattan.
Filip som gick i sin gåstol såg det och stod framför glasdörren och stampade 31.
Han ville också ut o hoppa.
Så jag lyfte upp honom och lät han "hoppa" lite.
Det är ganska tungt att stå lutad in mot studsmattan samtidigt som man håller honom, så jag blev både trött i armarna och fick lite känningar i höften, så det var bara till att göra killen besviken och gå in igen...
Sen blev Filip trött och efter han fått välling, somnade både han och jag.
En timme senare vaknade jag av att Hanna frågade när jag skulle gå upp.
Klockan var halv elva och Filip sov en kvart till.
Till lunch åt vi köttbullar, mackisar och broccoli.
Jag gjorde en stor portion till Filip så det skulle räcka till morgondagens lunch också, men han var tydligen hungrig och åt upp alltihop.
3 köttbullar, 4 buketter broccoli och 2 stora skedar makaroner som jag mixat!!!

Hanna ville att vi skulle gå en runda efter maten så det gjorde vi.
Det blev cykelstigen och vi svängde av mot söta Olivia för Hanna ville se om hon var hemma.
Det var hon och Hanna sken upp som en sol när hon öppnade dörren.
Tyvärr kom vi "mitt i maten" så vi gick till baksidan och väntade på att hon skulle bli klar.
Olivia följde med oss hem och de hann leka en stund innan snälla mamman kom för att hämta Olivia som skulle ta SKOLSPRUTAN idag!!!
Hanna ville följa med och se på när hon fick den.
Hoppas Hanna är lika duktig när hon ska ta sin, hmm... men den risken är nog inte så stor.
Förra gången skrek hon så det slog lock för både mina öron och på hon som satte sprutan...
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: