Mitt I Livet...

Skönare nere än uppe...

Kategori: Livet från hjärtat...

Sveriges Nationaldag!!!
Ja det är det idag och det stod sååå mycket i tidningen om firandet i Tollarp. Men hur mycket var det egentligen?? HA. Ett enda stort skämt var vad det var tycker jag. Jag o Filip hade sovmorgon i dag, men Fidde o Hanna hade sällskap med Jonas och Lovisa för tjejerna skulle springa ett 1500 meterslopp en viss tid. När jag o Filip hade ätit och var klara, gick vi bort för att kolla "om det hände nåt speciellt." Det enda vi såg, eller jag hörde rättare sagt, att det började en hunduppvisning med lydnad precis när vi gått förbi det, så vi vände igen och gick tillbaka för att titta på det. 6 st olika raser och storlekar på hundar som skulle visa upp bla KRYPTEKNIK, och det såg verkligen roligt ut när de kröp omkring på gräset, hahaha...

Ikväll bar vi ner Hannas madrass, täcke och kudde så hon får tillbringa resterande nätter under sommaren nere hos oss i vårt sovrum. Det är alldeles för varmt för henne att sova där uppe. Det spelar ingen roll hur länge vi än vädrar, det är lika varmt igen efter två timmar, och det är inte bra att sova så många timmar i ett varmt och kvavt rum. Jag kan vakna kl 4 och tycka att VI har det för varmt. Men jag är nog extra känslig för värme som inte ska vara där det är just för tillfället... I natt hade vi ändå fönstret lite öppet... Nu passar jag på att ha det öppet överallt så det verkligen luftas riktigt ordentligt innan man ska sussa för natten.

I morgon ska jag till Christel Åkerman för att prata om förlossningen och hur jag tänkt mig den. Kanske fastställa ett ev datum?????!!!!! Det är 3 månader kvar, men det börjar bli tungt att gå nu. Har haft känningar på högra sidan nertill att det stramar och trycker liksom. Har inte tagit kort på magen heller kom jag på, så det får jag göra snart. Har gått 25 fulla veckor i morgon och då kan det passa bra att börja ta kort...

Den här 2-åriga pojken som röker 40 cigg om dagen!!!
Hans pappa tycker han ser kry och välmående ut.
VAR FAN DÅ????
För det första är han alldeles för tjock för att vara två år.
För det andra kan han inte ta sig fram på annat sätt än på sin leksaksbil.
För det tredje får han abstinens om han inte får röka.
För det fjärde ser pappan inte hur lungorna ser ut.
Okeeej, jooo men visst är han kry och välmående.
Det ser ju alla.
-Fortsätt du pappan med att ge honom cigg!
40 st om dagen.
Det blir ju billigt för dom.
Bättre han får röka än att de äter mat.

Tur han inte äter godis så han får hål i tänderna.
Eller hade han hunnit få några tänder???


Vad det är härligt att kunna höra fågelkvitter fast klockan är 22. Skymningen kommer allt mer smygandes och mörkar till det lilla ljus som ännu finns. Ni vet när allting som har färg i dagsljus, ser bara svart ut till en bakgrund med blå himmel...

I morgon ska det visst bli regn, men det behövs för allt i växtriket. Men sen vill vi gärna ha det kraftfulla, värmande och glädjespridande gula klotet tillbaka igen.

Sov gott!!!
 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hej NUUUU gick det visst att skriva en liten kommentar igen!!! Ja, nu är nätterna varma och kvava inne i sovrummen. Bra att ni tog ner Hannas madrass. Det är väl lite svalare på bottenplanet?

    Hoppas att Fidde tagit bort Gullregnet? Kram älskar er.

    2010-06-07 | 08:31:57
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Näää han har inte gjort det än... lite väl fort kanske... det får bli sen!!

    2010-06-07 | 12:10:01

Kommentera inlägget här: