Mitt I Livet...

Snurrig i bollen...

Kategori: Filip

I morse vaknade Filip kl halv sex och var klarvaken.
Han låg i sin säng och jollrade och snurrade rundor.
Jag fick gå upp till slut och då ringde Fiddes alarm också.
Hanna sov vidare.
Kl blev 7 o Filip fick gröt.
Hanna vaknade och åt en macka.
Jag sa till Hanna att vi skulle till bvc kl halv nio med Filip.
Hon fick vara ledig från dagis så hon kunde visa märkena på benen.
Vi gick dit.
Väntade.
Hanna lekte lite.
Klockan blev 8.40 o jag sa till Hanna att hon skulle fråga efter C.
Hanna gick ut.
Kom tillbaka o sa att C började inte jobba förrän 10.
Jag kollade i bvc-boken och såg tiden vi skulle vara där.
10.30!!!!!!!!!
Vaddå noll koll...
Det var bara att gå hem igen.
Filip fick välling och somnade direkt.
10.15 väckte jag honom, tog på kläderna och gick till bvc.
Denna gången med rätt tid!!!!

Filip fick göra BOEL-testet och då satt han i mitt knä.
Hanna satt snett bakom mig för han fick inte se henne.
Han fick titta på en röd pinne som hon förde åt sidorna och upp o ner.
Då kunde C se om han följde pinnen med båda ögonen samtidigt.
En ev skelning kan man se då, sa C.
Men lilleman skelade inte!!!
Han gjorde precis som han skulle när hon höll pinnen framför honom.
Först iakttog han den och sen blev han exalterad och visade med ansiktsuttryck, händer, armar och ben att han ville känna på pinnen.

Sen vägdes han och vågen stod på 10.4 kg.
Han hade blivit 1,5 cm längre och är 72 cm lång.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: