Mitt I Livet...

Lite om idag och i morgon...

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna kom till en annan grupp idag för jag sa till en av tjejerna att hon ska nog inte vara med i den Lilla 2, nybörjargruppen, utan den andra som hette Mellan 2.
Hon tar ju några simtag under vattnet och de som vi såg som var i Lilla 2 fick se om de vågade doppa ansiktet på vattenytan.
Så det var nog tur att vi bytte till henne!!
Filip satt i vagnen och tittade på, men han skulle nog också gärna vilja hoppa i och plaska.
Händerna fladdrade på honom och man såg riktigt hur sugen han var.
Det får bli senare i sommar om vädergudarna vill...
När det var dags att gå hem var det en tjej som inte kom upp meddetsamma när vi kallade på henne.
Men det visste vi ju.
Det var hur längesen som helst sen hon badade, så varför skulle hon gå upp??
Men på onsdag är det dags igen...

Fy fasen vad det gör ont i höften.
Kanske foglossning igen?
Det är iallafall samma stickande smärta som när jag väntade Hanna.
Precis som attt man sticker in en kniv och vrider runt.
Så här kändes det aldrig med Filip.
Ett "ont" tecken när jag väntar flickor kanske...?
Usch, jag hoppas verkligen inte att hon är lika stor som Hanna så att det är det min kropp förbereder sig på??!!!
Tänk om de uppskattar vikten till 3.5 och så blir det en 5 kilos till!!!
Bevare mig väl...
 
 
Idag tog jag in skötsakerna till tvättstugan där vi bytte på Filip när han var nyfödd.
Jag kan inte sitta på golvet längre och varken byta blöjan eller ta på kläderna.
Det gör så fruktansvärt ont efteråt.
Han tyckte det var spännande att ligga där inne och kolla på vad som fanns runtom nu istället för att ligga på golvet med en massa badlakan hängandes vid sidan om honom.

I morgon är det dags för flödesmätning i Lund igen.
Snälla syster ska passa Filip och snälla Rita med familj ska passa Hanna undertiden.
  
Det är ju ganska knäppt att man som mamma inte får ta med sig sina barn dit!
Vad gör man om man inte hade haft barnvakt?
De kan ju inte sitta ute i väntrummet själva precis!!
Jag ska fråga i morgon och säga att det går inte att ha barnvakt varje gång jag ska hit, så det får de räkna med!
Som den 28:e då jag ska sitta på mvc i 2 timmar.
Då ska jag göra glykosbelastningen och då får jag ta med både Hanna o Filip dit.
Det skiter jag i vad de säger.
Fidde kan inte ta ledigt varje gång jag ska göra nåt.
De måste ju kunna följa med mig!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: