Mitt I Livet...

En härlig dag i Halmstads Nöjespark!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Till en början såg vi en massa minislott och kyrkor tex Kalmar Slott, Tre Kronor, Uppsala Domkyrka m.m...
 





Vi gick in i Dinosaurieparken och såg många "vilda" djur...


Vi hade tagit med oss frallebullar, kaffe och saft som vi åt när vi blev hungriga.
Filip tyckte det var spännande att se alla fåglar som flockades runt oss
när Hanna fick för sig att mata dom istället för sig själv...

Det åktes Pariserhjul, bilar, hon hoppade i hopptorn, var på Cirkusskola och
fick testa att rocka så länge som möjligt med en rockring och sen kastade hon pil... 

Äntligen blev det dags för att BADA!!!!!


Hanna hoppade i först och var som en säl i det skitkalla vattnet.
Filip som tittade på ville också plaska och stampade med fötterna i marken.
Fidde fick ta på sig badbrallorna och satte sig sen med honom på trappan ner till bassängen.
Då fanns det en liten kille som blev jättelycklig!!!!!

-Ojjjj.... vad mycket vatten att plaska med!!!


-Hihi... nu ska jag plaska...!!!


Plask, plask, stänk, stänk...


-Gissa om jag tycker det är skoj???


-Hej hej, nu har jag badat!!!


Först åkte Hanna vattenrutschkana med Fidde...


Sen åkte hon den själv...


-Ooooooo så rooooligt...!!


-Så här roligt var det här inne!!!!


När vi körde och hade åkt ca 20 minuter, snarkade både Hanna och Filip...


Jag hann inte ta kort på Filip i bilen för han vaknade till av en
konstig anledning, men han somnade efter han badat, så det kortet får duga...




Efter vi kommit hem och fräschat upp oss lite, så körde vi på kalas hos Anton som fyllde ett år idag!!!
Vi åt grillad korv och tårta, pratade lite med de som var där och sen var vi hemma igen till 20.30.
Skittrötta i både kropp och knopp.
Filip och Hanna somnade ganska så fort när de väl kommit till ro, men det tog sin lilla tid...

Nu ska jag med ta och masa mig in till sängen och sova några timmar innan det är dags att gå upp igen.
I morgon ska jag få mig en rejäler sup..
På mvc.
Då är det dags för glykosbelastning!!!
Fifaaaan vad sött det är, och så får man inte skölja ner fanskapet med vatten förrän efter två timmar!!!
Citronen skiter jag i.
Det är bara till att klunka allt på en gång och se glad ut.
Glad kan jag se ut att vara - tills blodsockret ska kollas.
Då liknar jag nog mer den där citronen, som jag sket i att ta med innan...

Ha en trevlig vecka!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilken härlig och rolig dag ni hade i Halmstad... Fast jag riktigt känner hur KAAAAAAllt vattnet var!

    kram älskar er.

    2010-06-28 | 08:33:44
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: